بازدید شهردار اهواز از وضعیت جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهر
بازدید شهردار اهواز از وضعیت جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهر

شهردار اهواز در بازدید از وضعیت جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهر با بیان اینکه خدا را شاکریم که بارش نزولات آسمانی در استان خوزستان و شهر اهواز و اکثر نقاط کشور با این سامانه بارشی جدید باعث خرسندی مردم شده، اظهار داشت: در اهواز هم بیشترین حجم بارندگی یعنی ۴۲ و ۶۵ میلیمتر […]

شهردار اهواز در بازدید از وضعیت جمع آوری آبهای سطحی در سطح شهر با بیان اینکه خدا را شاکریم که بارش نزولات آسمانی در استان خوزستان و شهر اهواز و اکثر نقاط کشور با این سامانه بارشی جدید باعث خرسندی مردم شده، اظهار داشت: در اهواز هم بیشترین حجم بارندگی یعنی ۴۲ و ۶۵ میلیمتر طبق آمار سازمان هواشناسی گزارش شده است.

رضا امینی گفت: ما در سال گذشته و سال‌های قبل نقاط آب گرفتگی زیادی داشتیم. در طرح ضربتی و علاج بخش مشترک بین شرکت آبفا و شهرداری اهواز در مرحله اول ۵۶ نقطه و در مرحله دوم ۸۴ نقطه شناسایی شده بود و پیش بینی شده بود که از طریق پمپاژ آبهای سطحی به پذیرنده های طبیعی در مجاورت شهر آسیب های ناشی از آب گرفتگی برای مردم عزیز کم شود.

وی در ادامه افزود: در بارش اخیر هم آبگرفتگی در اهواز داشتیم که همکارانمان نقاطی را که در مرز ورود آب به منازل مردم بود تا صبح شناسایی کردند و در بارش های تند شب گذشته در ۱۵ دقیقه ۲۲ میلیمتر بارش داشتیم و خوشبختانه همه همکاران شهرداری، آتش نشانی، خدمات شهری، شرکت آبفا، شرکت برق، استانداری خوزستان و فرمانداری همه عزیزان دلسوز پای کار بودند که مردم مشقت کمتری داشته باشند.

شهردار اهواز بیان کرد: بخش هایی از شهر هنوز آبگرفتگی داریم که در حال تلاشیم با گردش هایی که به صورت دوره‌ای از محلات و مناطق مختلف انجام می دهیم، مشکلات را کم کنیم نقطه ای که اکنون هستیم یکی از نقاط پر آب گرفتگی سال های گذشته بود که با ایجاد ایستگاه پمپاژ بحمدالله الان ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه است، خشک است و بقیه نقاط شهر برای مردم زحمت ایجاد شده که تا قبل از مغرب تلاش می کنیم آب های سطحی را جمع آوری کنیم از اینکه برای برخی از مردم زحمت ایجاد شده است عذرخواهی میکنیم و تلاش میکنیم رضایتمندی مردم را حاصل کنیم.

امینی گفت: در حاشیه نشینی اقداماتی فنی و کارشناسی انجام نمی شود ساخت و سازهای بی رویه که باعث توسعه سطحی شهر شده بدون کارشناسی است و جغرافیایی زمین به هم میخورد یعنی امکان احداث زیربناهای شهری مثل شبکه های آب و فاضلاب و برق و غیره کمتر می شود.

وی بیان کرد: علی رغم همه این مشکلات طرح به صورت مشترک در حال انجام است و اقدامات خوبی با حمایت رهبر عزیزمان و ریاست جمهوری و با مدیریت هایی که در سطح استان در حال تلاش هستند؛ کار به خوبی در حال پیشروی است. هرچند زحمت برای مردم داشته ولی همه تلاش ما این است که این زحمت به حداقل ممکن برسد. از طرفی هم یادمان باشد اهواز و شهرستانهای پیرامونش واقعاً در بارشهای نزولات آسمانی منحصر به فرد هستند و از حیث اینکه شهر اهواز مسطح و نقاط ثقلی و خط قراری در شهر وجود دارد، زیرساخت های بزرگ پیشین باعث این قضیه شده. در تلاشیم با پیش‌بینی‌هایی که لازم است این موضوع را به حداقل ممکن برسانیم و قطعاً سال آینده و سال‌های آینده در حداقل مشکلات خواهیم بود و این نوید را به مردم عزیز می دهیم با تشکیل طرح بین شرکت آب و فاضلاب و شهرداری اهواز ما شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.