تعمیرات واحد ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز اجرایی شد
تعمیرات واحد ۳۱۵ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز اجرایی شد
سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت: این نیروگاه برای رفع چالش ها، محدودیت تولید و تقویت تولید انرژی برق، عملیات تعمیرات نیمه اساسی واحد 315 مگاواتی شماره 5 خود را اجرایی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، محسن حافظی با اشاره به فرسودگی و قدمت بالای واحدهای تولیدی نیروگاه رامین اهواز بیان کرد: بهسازی و رفع چالش های فنی واحدهای نیروگاه از برنامه ها و رویکردهای اصلی است و با تکیه بر دانش و تخصص همکاران خود تعمیرات نیمه اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵ اجرایی شد.

وی در ادامه تعمیرات نیمه اساسی این واحد را شامل بخش های توربین ، بویلر و تجهیزات جانبی اعلام کرد و افزود: امید است در سریع ترین زمان ممکن بتوان شاهد اتمام این پروژه و راه اندازی مجدد آن باشیم تا با آمادگی مطلوبی به استقبال تابستان و پیک برق ۱۴۰۲ برویم.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز تصریح کرد: به دلیل شکستگی پره ۲۷ روتورIP بخش توربو ژنراتور تبدیل به تعمیرات اساسی و بخش تجهیزات جانبی به تعمیرات نیمه اساسی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی را در پشتیبانی از شبکه برق کشور ایفا می‌کند.