معرفی دادستان جدید عمومی و انقلاب بندر امام خمینی (ره)
معرفی دادستان جدید عمومی و انقلاب بندر امام خمینی (ره)
دادستان عمومی و انقلاب جدید بندرامام خمینی (ره) با حضور دادستان مرکز خوزستان و معاونینش، جمعی از مسئولان قضایی شهرستان‌های مجاور و مسئولان شهرستان بندرامام خمینی (ره)  معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، صادق جعفری چگنی در مراسم معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: تحقق عدالت اجتماعی در دین مقدس اسلام، اهمیت بالایی دارد و آیات متعددی در خصوص منصب قضاوت و انتساب آن به اولیای خداوند نازل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تامین حقوق مردم و استقرار عدالت از مفاهیم حقوقی والا در دین مبین اسلام و این منصب، امانتی بزرگ بر عهده قضات است، افزود گفت: قضاوت فی‌نفسه موضوعی مهم و پرمسئولیت است و از مناصب حکومتی است که قاضی با در نظر گرفتن احکام الهی و قوانین اسلامی حقوق مردم را استیفاء و حدود و تعزیرات شرعی را اجرا کند.

دادستان مرکز خوزستان تصریح کرد: حاکمیت باید بسترها و زیرساخت‌های لازم را برای قضاوت منصفانه در راستای احقاق عدالت و حفظ حقوق مردم در جامعه فراهم کند.

وی افزود: به موجب اصل ۱۵۶ قانون اساسی، رسیدگی و صدور حکم در دعاوی، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرائم، تعقیب و مجازات مجرمین و پیشگیری از وقوع جرم، به عهده قوه قضائیه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: مشارکت پذیر بودن در ظرفیت‌های موجود جامعه برای تحقق عدالت، دسترسی آسان مردم به دستگاه قضایی با استفاده از ظرفیت دادرسی الکترونیک، روزآمد و کارآمد شدن قوه قضائیه با تصویب قوانین مبتنی بر احکام اسلامی و نیاز جامعه، گسترش عدالت با دادرسی عادلانه و افزایش سرعت و دقت در رسیدگی و صدور احکام متقن و تامین آسایش و آرامش مردم، پاسخگویی به مطالبات مردم، مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و حفظ استقلال قوه قضائیه و… از چشم اندازهای قوه قضائیه در برنامه تحول و تعالی است.

جعفری چگنی افزود: در این میان احیای حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال در کنار رسیدگی به دعاوی، حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع حقوقی و قضایی مراکز تولیدی از جمله وظایفی است که برای دادستان‌ها تعریف شده است.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بندر امام خمینی (ره)، ضرورت مداخله و پیگیری دادستان در پیگیری حقوق عامه در حفظ حقوق بیت المال را بیشتر کرده است به طوری که ترخیص کالاهای اساسی از انبارهای بنادر و گمرک، رصد مسائل امنیتی، برخورد قاطع با عوامل ناامن‌کننده و برهم زننده نظم و آسایش عمومی، جرائم خشن، مواد مخدر، سلاح و مهمات و جرائم فضای مجازی و امنیت روانی جامعه باید در اولویت امور این دادسرا قرار گیرد و در این میان نیاز به همراهی و همکاری سایر اعضای شورای تامین استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، در این مراسم از زحمات «امیدرضا شیروانی» دادستان سابق دادسرای بندرامام خمینی (ره) قدردانی و «محمدرضا جعفری اصل» به عنوان دادستان جدید این حوزه قضایی معرفی شد.