۴۰۰ عنوان مجرمانه حذف می‌شود
۴۰۰ عنوان مجرمانه حذف می‌شود
معاون حقوقی قوه قضائیه به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور اشاره کرد و گفت: با اصلاح قانون ۴۰۰ عنوان مجرمانه از جمله مجازات نقدی یا تحمل حبس کمتر از یک‌سال حذف می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، حجت الاسلام نورالله قدرتی با حضور در نشست اعضای شورای قضائی استان خوزستان، کاهش جمعیت کیفری را یکی از سیاست‌های عمده قوه قضائیه اعلام کرد و افزود: در سیاست‌های کلی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

وی به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور اشاره کرد و افزود: با اصلاح قانون، ۴۰۰ عنوان آن از جمله مواردی که مجازات نقدی یا تحمل حبس کمتر از یک‌سال برای آن در نظر گرفته شده، تخلف انگاری شده است.

حجت الاسلام قدرتی توضیح داد: مثلاً پس از تصویب قانون جدید، مواردی مثل اعسار، رانندگی منجر به جرح، بسیاری از پرونده‌های مربوط به ثبت اسناد و املاک، دیگر جرم نیست و از ورود پرونده‌های متعدد در دادگستری‌ها پیشگیری می‌شود.

وی با اشاره به هماهنگی‌ها میان قوه قضائیه و مجلس، گفت: با اشرافی که قوه قضائیه بر مشکلات دارد و اقداماتی که در یک‌سال اخیر صورت گرفته است، امید می‌رود با تصویب لایحه قضازدایی شاهد اتفاق‌های خوبی در خوزستان باشیم.