شبانه‌روز گذشته در خوزستان بدون جانباخته کرونایی گذشت
شبانه‌روز گذشته در خوزستان بدون جانباخته کرونایی گذشت

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در خوزستان نداشتیم و در این مدت ۱۱ مورد بستری و ۱۰۹ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شدند.

سیدمحمد علوی گفت: موارد ابتلا به کرونا در خوزستان، در هفته منتهی به ۲۶ فروردین جاری نسبت به هفته پیش از آن ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است.

او می‌گوید:   دراین مدت موارد بستری و مرگ ناشی از کرونا در خوزستان به ترتیب ۲۸.۴ و ۳۳.۵ درصد کاهش یافته است.

به گفته رییس مرکز بهداشت خوزستان موارد ابتلا به کرونا در خوزستان از ابتدای شیوع آن تاکنون ۶۰۳ هزار نفر بوده و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول گفت: تاکنون ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان یک نوبت واکسن، ۷۳.۵ درصد دُز دوم و ۳۲.۹ درصد هر سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

آقای علوی می‌گوید: هم اکنون ۱۵ درصد جامعه هذف در خوزستان در دریافت دُز دوم یعنی ۴۸۴ هزار نفر و ۵۴ درصد نسبت به دریافت دُز سوم تاخیر دارند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان  پوشش نوبت نخست واکسیناسیون نسبت به کل جمعیت هدف کشور را  ۶۸ درصد  عنوان کرد که استان خوزستان حدود ۱۰ درصد از این آمار عقب‌تر است.

این مقام مسئول گفت: در خوزستان حدود ۲ میلیون نفر واکسیناسیون کامل انجام نداده‌اند که این موضوع نگران کننده است.

به گفته او اگرچه آمار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر اساس بررسی خوداظهاری حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد است، اما این رقم در بررسی میدانی پایین‌تر است.

هم اکنون ۲ شهرستان استان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۲۱ شهرستان زرد و چهار شهرستان آبی کرونایی هستند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان