شناسایی ۲۹۶ بیمار جدید کرونایی در خوزستان
شناسایی ۲۹۶ بیمار جدید کرونایی در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۲۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان خوزستان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز پیش از آن ۵۹ نفر بیشتر شده است.  دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با شبکه استانی خوزستان بیان کرد: سه هزار و ۶۹۹ نفر در […]

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۲۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در استان خوزستان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز پیش از آن ۵۹ نفر بیشتر شده است.

 دکتر سیدمحمد علوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با شبکه استانی خوزستان بیان کرد: سه هزار و ۶۹۹ نفر در شبانه روز گذشته به مراکز منتخب بهداشتی، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند که این میزان نسبت به روزهای گذشته تغییری نکرده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، ۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که این رقم نسبت به روز پیش از آن هفت نفر کمتر شده است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از هم‌استانی‌ها بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که این رقم نسبت به روز پیش از آن سه نفر بیشتر بود.

وی ادامه داد: هر چند پس از تعطیلات نوروزی، سیر بیماری در کشور و خوزستان تا حدودی افزایش یافت اما روند بستری و مرگ به نسبت پایدار بوده و انتظار می‌رود در روزهای آتی به ثبات بیشتری برسیم البته رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و تکمیل پوشش واکسیناسیون بسیار حیاتی است.

علوی، پوشش واکسیناسیون کرونا در خوزستان را از متوسط کشوری کمتر دانست و گفت: متاسفانه دیگر استقبال چندانی از واکسیناسیون نمی‌شود و این موضوع نگران کننده است.

موردی از بیماری سرخک در خوزستان مشاهده نشده است

وی در خصوص بیماری سرخک نیز بیان کرد: در سال ۹۸ با توجه به پوشش بیش از ۹۵ درصدی واکسیناسیون سرخک در ایران و خوزستان، حذف این بیماری از کشور توسط سازمان جهانی بهداشت اعلام شد.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به طغیان این بیماری در کشور همسایه شرقی ایران گفت: پس از شناسایی افراد دارای پوشش پایین، واکسیناسیون‌ آنها را کامل کردیم و تا این لحظه در بین افراد خوزستانی و اتباع بیگانه حاضر در استان، موردی از ابتلا به سرخک مشاهده نشده است.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان زرد و ۱۰ شهرستان آبی کرونایی هستند.

  • منبع خبر : ایرنا