گریزی بر فعالیت های سیاسی، ورزشی و اجتماعی زنده یاد خداداد آبروش در گفت وگویی خبری با عطاالله بهادری فعال فرهنگی و ورزشی
گریزی بر فعالیت های سیاسی، ورزشی و اجتماعی زنده یاد خداداد آبروش در گفت وگویی خبری با عطاالله بهادری فعال فرهنگی و ورزشی

سال ۱۴۰۰ با فراز و فرودهایش به پایان می رسد و نحسی بیماری کرونا در سال جاری تنی چند از نخبگان اقتصادی، علمی، سیاسی و هنری را از جامعه بختیاری گرفت. چهره هایی همچون عزت الله مهرآوران، دکترمنصورکریمی، امیرحسین ورناصری، خدادادآبروش و دیگر بزرگان که مرگ هر کدام از این انسان های تاثیر گذار و […]

سال ۱۴۰۰ با فراز و فرودهایش به پایان می رسد و نحسی بیماری کرونا در سال جاری تنی چند از نخبگان اقتصادی، علمی، سیاسی و هنری را از جامعه بختیاری گرفت. چهره هایی همچون عزت الله مهرآوران، دکترمنصورکریمی، امیرحسین ورناصری، خدادادآبروش و دیگر بزرگان که مرگ هر کدام از این انسان های تاثیر گذار و از دست رفتن آنها حسرت برانگیز است. مهندس خداداد آبروش از مدیران توانمند صنعت نفت و کنشگران سیاسی استان بود که در کنار فعالیت ها و مسولیت هایش علاقمند به حوزه های فرهنگی و ورزشی بود و دوستدار یک جامعه ی پویا و پرنشاط بود.

سرویس گفت و گو؛ عطاالله بهادری از فعالین فرهنگی، ورزشی و سیاسی در گفت و گو با تارنمای جنوب درباره ی ویژگیهای شخصیتی و نقش تاثیر گذار زنده یاد خداداد آبروش در حوزه های ورزشی، سیاسی و فرهنگی خوزستان یادآور شد: زنده یاد آبروش از دوستان قدیمی ما بود و سالیان زیادی است که او را می شناختم، از چهره‌ها و کنشگران کارآمد استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان بود به گونه ای که خانه او محل دورهمی و رفت و آمد فعالان گوناگون هنری، ورزشی و سیاسی بوده است و چهره هایی نظیر استاد بهمن علاالدین، استاد علی حافظی، بهزاد غلامپور دروازه بان سابق تیم ملی و داریوش بهادری سرمربی اسبق نفت مسجدسلیمان و بسیاری دیگری از فعالین در خانه او حضور می یافتند.

وی با اشاره به نقش تاثیر گذار زنده یاد آبروش در مشارکت های سیاسی و اجتماعی استان عنوان کرد: وی از عناصر تاثیر گذار، وحدت بخش در جامعه ی ایلی موری به شمار می رفت و نخستین کاندیدای این طایفه در انتخابات مجلس بود که سبب شد اعتماد به نفس و خود باوری در ایل موری افزایش یابد و دستاوردهای آن در سالهای بعد باعث شد آقای ظاهری با اتکا بر آن تجربه های مشارکتی و سیاسی از حوزه مسجدسلیمان نماینده مجلس شود.
همچنین جزو مدیران کارآمد صنعت نفت و نیروهای خوش فکر سیاسی محسوب می شد که در دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز که ستادش پر نشاط در وزارت نفت و مناطق نفت‌خیز جنوب بود.

مدیر عامل اسبق باشگاه نفت مسجد سلیمان همچنین درباره ی فعالیت های ورزشی زنده یاد آبروش توضیح داد: در عرصه ورزش نیز مدیری توانمند و از هواداران و پشتیبانان باشگاه دارایی مسجدسلیمان و همچنین عضو هیئت مدیره این باشگاه بود، در تیم نفت مسجدسلیمان و سایر تیم‌های ورزشی شرکتی شهرستان مسجدسلیمان به طور ثابت در نقش سرپرست تیم انجام مسولیت داشت و حتی در مسابقات ورزشی وزارت نفت نیز این مسولیت را بر عهده داشت.

مدیر ستاد مهریاد های بهمن علاالدین درباره ی ویژگیهای اخلاقی خداداد آبروش ابراز داشت: انسانی بسیار فروتن، مهربان، دوست داشتنی، مهمان نواز، کم سخن ولی پرمغز و بزرگ بود. از ابتدای انقلاب دوستی من با وی آغاز و هزار خاطره با هم داشتیم. زندگی غم انگیزی داشت یکی از برادرانش به شهادت رسید و دو برادر دیگرش را در سوانح مختلف از دست داد و سوگوار بود، آخرین باری که با هم صحبت کردیم یک ماه پیش از درگذشتش بود و سوغات محلی برایش بردم، مرگ او خیلی متاثر کننده بود و تاب دیدن چهره غمزده مادرش را ندارم.