روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد برای بازار خوزستان تأمین می‌شود
روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد برای بازار خوزستان تأمین می‌شود

 معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: مکاتبات لازم از طریق اداره کل پشتیبانی امور دام استان به شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تأمین روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد انجام می‌شود.

 رضا فتوحی ظهر امروز سه شنبه در جلسه تنظیم بازار استان خوزستان ضمن تاکید بر لزوم تأمین کالاهای اساسی با توجه به روزهای پایانی سال اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید علاوه بر ذخیره سازی مرغ مورد نیاز استان، برای جلوگیری از به وجود آمدن التهاب در قیمت مرغ کشتار روز، تعداد عوامل توزیع مرغ منجمد در سطح شهر اهواز را به ۵۰ عامل افزایش داده و نتیجه را نیز به اتاق اصناف شهرستان اعلام کند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: مکاتبات لازم از طریق اداره کل پشتیبانی امور دام استان و معاونت اقتصادی به شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای تأمین روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد در راستای جلوگیری از هرگونه کمبود استانی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی علاوه بر افزایش توزیع مرغ منجمد باید همه چرخه مربوط به خرید، توزیع و کنترل سایر موارد مربوط به مرغ منجمد را با همراهی بخش خصوصی در اختیار گرفته و از این به بعد پاسخگوی همه مسائل و مشکلات این بخش خواهد بود.

فتوحی در خصوص فروش اجباری روغن نباتی توسط برخی از شرکت‌های پخش گفت: در اسرع وقت با وزارتخانه مربوطه و شرکت مادر تخصصی بازرگانی مکاتباتی انجام می‌شود و در این خصوص با متخلفان برخورد قانونی و قاطع انجام خواهد شد.

وی افزود: در راستای جلوگیری از بروز هرگونه کمبود شکر در استان نیز اتحادیه صنف بنکداران، مسائل و مشکلات این بخش را به صورت مکتوب به سازمان جهاد کشاورزی اعلام کنند تا مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

فتوحی اعلام کرد: در راستای توزیع روان و جلوگیری از بروز هر گونه مشکلات شکر در سطح استان، هر گونه نظارت و کنترل واحدهای صنفی به سازمان جهاد کشاورزی سپرده شده و شرکت طرح و توسعه نیشکر و صنایع جانبی در این خصوص دخالتی نخواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: پلیس امنیت اقتصادی در خصوص خرید میوه شب عید در سطح میادین و تره بار و اصناف با متخلفان در خرید و فروش برخورد قانونی را انجام خواهد داد.