یک تیر و دو نشانِ آموزشی نیشکر
یک تیر و دو نشانِ آموزشی نیشکر

شعرا هم شعرشان «شکر اندر شکر» است و هزار و یک ضرب‌المثل هم درباره آن ساخته‌اند که از همان کودکی وردِ زبان‌ها شده اما تا به حال کمتر به ریشه و پیدایش شکر پرداخته شده است که از کجا آمده و چگونه.

نزد ایرانی‌ها، شکر آنقدر عزیز و نفیس است که وقتی می‌خواهند کلام فردی را قطع کنند، نام شکر به زبان می آورند و می‌گویند توی کلام‌تان شکر. شعرا هم شعرشان «شکر اندر شکر» است و هزار و یک ضرب‌المثل هم درباره آن ساخته‌اند که از همان کودکی وردِ زبان‌ها شده اما تا به حال کمتر به ریشه و پیدایش شکر پرداخته شده است که از کجا آمده و چگونه.

خوزستان، شکرستان ایران است و این دانه‌های سفیدِ خوشمزه از گیاه نیشکر است اما تا حالا کمتر از سرچشمه‌ی این شیرینی برای کودکان گفته شده است. شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امسال با یک تیر، دو نشان زده و تصویر چند دانش‌آموز را در کنار مزارع نیشکر با کیف و کتاب و دفتر بر طرح جلد دفاتر نشانده و ۱۱ هزار جلد از این دفاتر را به همراه بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند مناطق همجوار طرح‌های نیشکر توزیع کرده است.

با این کار هم قدمی خیر و نیک برای توسعه آموزشی برداشته شده و هم دانش‌آموزان با این ابتکار، با نیشکر و سرچشمه شیرینی آن در خوزستان بیشتر آشنا می‌شوند.