۲۵ فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان خوزستان تولید شد
۲۵ فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوانان خوزستان تولید شد

مدیر انجمن سینمای جوانان اهواز با اشاره به فعالیت انجمن در سه بخش پژوهش، فیلم نامه نویسی و ایده پردازی گفت: این انجمن با وجود شیوع کرونا و محدودیت مالی، امسال تاکنون ۲۵ فیلم کوتاه تولید کرده که بخش زیادی از آنها تولیدات هنرجویی هستند.

مهدی کیخایی  با اشاره به برگزاری برنامه‌های متفاوت در کانون قلم و اندیشه انجمن سینمای جوانان ویژه دفتر اهواز بیان کرد: برگزاری جلسات هفتگی خوانش فیلم نامه، بررسی ایده و طرح به صورت کارگاهی و با حضور اساتید از سراسر کشور، گفت‌و گوی پژوهشی در مورد ادبیات و سینما، بحث و تبادل نظر میان نویسندگان و فیلم سازان و ثبت فیلم نامه‌های تولیدی در بانک فیلم نامه انجمن از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: هدف از برگزاری جلسات نقد و بررسی  فیلم، بازسازی فعالیت‌های انجمن پس از یک دوره رکود به دلیل شیوع کرونا و ترمیم نشاط اجتماعی بین هنرمندان خوزستان است، و رویکرد حمایت از سینما و فیلم سازان خوزستانی می‌تواند سرآغاز فعالیت‌های مفید در این انجمن باشد.

مدیر انجمن سینمای جوانان خوزستان ادامه داد: نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه فقط از تولیدات انجمن نیستند و برخی از این فیلم ها شامل فیلم‌های دانش‌آموختگان انجمن و یا فیلم سازان آزاد هستند، لذا این انجمن آمادگی دارد فیلم‌های علاقمندان را پس از تعیین کیفیت نسبی، نمایش و مورد نقد و بررسی قرار دهد.

وی افزود: تاکنون نمایش و نقد و بررسی فیلم های “هی جار” به کارگردانی بهنام کاظمی،” غبار” و” قاب سفید” به کارگردانی ماجد رستمی فر و نویسندگی علی رستمی و مستند ” آن ها ” به کارگردانی رضا عبیات، در نشست‌های حضوری و با شرکت عوامل فیلم در این انجمن برگزار شده است.

مدیر انجمن سینمای جوانان اهواز با اشاره به سه‌شنبه‌های عکاسی در این انجمن نیز گفت: گفت و گو و تبادل نظر درباره عکاسی با موضوعات متفاوت و با حضور استاتید مطرح در صفحه  مجازی انجمن سینمای جوان اهواز برگزار می‌شود و علاقمندان با مراجعه به صفحه اینستاگرامی این انجمن به آدرس ycskhuzm@ می‌توانند از برنامه‌های آتی عکاسی اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: انیمیشن کوتاه “جای خالی” به نویسندگی و کارگردانی هدیه عطاییان و با موضوع مهاجرت و با تهیه کنندگی این انجمن نیز در دومین حضور بین‌المللی خود به هشتمین جشنواره بین‌المللی First-time filmmaker session انگلستان راه پیدا کرد.

کیخایی با اشاره به افتتاح کانون قلم و اندیشه در انجمن سینمای جوانان اهواز بیان کرد: بزرگترین مشکل فیلم سازان انجمن نبود کانونی برای گردهمایی منظم و سازمان یافته برای مدیریت در حوزه فیلم نامه بود که باعث کاهش کیفیت آثارتولیدی به ویژه در حوزه داستانی شده بود لذا در نشست‌هایی با مولفان و مدرسان حوزه فیلم نامه ، این کانون گشایش یافت.

وی افزود: نمایش ، نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه با همراهی کارگردانان و جمعی از علاقمندان در کانون قلم و اندیشه انجمن سینمای جوانان اهواز  با حمایت از استعدادهای جدید صورت می‌گیرد.