قیامت نزدیک با کرونا 
قیامت نزدیک با کرونا 

ادیان الهی و دانشمندان علوم معنا و متافیزیک، با اسناد و استدلالات فراوان اثبات کرده اند که این جهان بیهوده و پوچ نیست. نظم و سیستم هماهنگ در جهان، نشانگر وجودی دانا و تواناست که عالم را بر اساس تدبیر و حکمت آفریده تا بسوی هدف خاصی حرکت و سپس بازگشت نماید. آفرینش و حیات را در جهان ناظر و شاهد هستیم اما، مسئله پیچیده و قابل تامل، برگشت و عاقبت امر است که باید بر اساس وحی و کلام خالق درک و فهم شود.

به قلم:محمدعلی جدیدالاسلام

بسم الله الرحمن الرحیم

ادیان الهی و دانشمندان علوم معنا و متافیزیک، با اسناد و استدلالات فراوان اثبات کرده اند که این جهان بیهوده و پوچ نیست. نظم و سیستم هماهنگ در جهان، نشانگر وجودی دانا و تواناست که عالم را بر اساس تدبیر و حکمت آفریده تا بسوی هدف خاصی حرکت و سپس بازگشت نماید. آفرینش و حیات را در جهان ناظر و شاهد هستیم اما، مسئله پیچیده و قابل تامل، برگشت و عاقبت امر است که باید بر اساس وحی و کلام خالق درک و فهم شود.

کتب الهی بویژه قرآن کریم در باره مرگ و قیامت جهان، آیات فراوان بیان فرموده که شمه ای از عاقبت امر را نمایان می کنند. یکی از موارد قابل تامل در بحث قیامت و معاد که همیشه مورد سوال بود همانا، حشر و نشر بندگان از اول تاریخ بشریت الی نباء عظیم و حضور در محضر حقتعالی است.

اندیشمندان و بزرگان در بحث قیام مردگان و تجمیع اجساد بشکل اولیه ” معاد جسمانی ” نظرات گوناگون داشتند که ثبت است.  ادیان الهی، بویژه اسلام در باره معاد و محشر بندگان جهت حسابرسی و جزاء اعمال آیات متعدد آورده اند، چگونگی حضور جسمانی و شهادت اعضاء بدن را می توان در آیات مشاهده کرد. اکنون، پدیده ویروس کرونا پرده از حقایق مهم و قابل امکان را برداشته است تا درک و فهم نماییم، همه چیز بر خدا آسان است. کرونا ذره ناچیز و نادیدنی کاری به روزگار بشریت نمود که همه ابر قدرتها دست تسلیم بالا بردند.

حبس و قرنطینه خانگی میلیاردها نفر از شهروندان در کشورهای فقیر و غنی توسط ذره ناچیز و نادیدنی، اثبات قدرت آفریدگار دانا و توانا در ایجاد قیامت و بیرون آوردن مردگان از قبور جهت تجمیع اجساد است، چنانکه بیان فرموده:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ  به نام خداوند رحمتگر مهربان  لَا أُقْسِمُ بِیَوْمِ الْقِیَامَهِ ﴿۱﴾ سوگند به روز قیامت (۱)  وَلَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَهِ ﴿۲﴾ و سوگند به نفس لوامه و وجدان بیدار و ملامتگر که رستاخیز حق است (۲) أَیَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظَامَهُ ﴿۳﴾ آیا انسان مى ‏پندارد که هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهیم کرد (۳) بَلَى قَادِرِینَ عَلَى أَنْ نُسَوِّیَ بَنَانَهُ ﴿۴﴾ آرى قادریم که حتى خطوط سر انگشتان او را موزون و مرتب کنیم (۴) بَلْ یُرِیدُ الْإِنْسَانُ لِیَفْجُرَ أَمَامَهُ ﴿۵﴾ انسان شک در معاد ندارد بلکه او مى‏ خواهد آزاد باشد و بدون ترس از دادگاه قیامت در تمام عمر گناه کند (۵) سوره قیامت.

همچنین بیان فرموده:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان وَالْعَادِیَاتِ ضَبْحًا ﴿۱﴾ سوگند به مادیانهائى که با همهمه تازانند و با سم[هاى] خود از سنگ آتش مى ‏جهانند (۱) فَالْمُورِیَاتِ قَدْحًا ﴿۲﴾ و برق [از سنگ] همى جهانند (۲) فَالْمُغِیرَاتِ صُبْحًا ﴿۳﴾ و صبحگاهان هجوم آرند (۳) فَأَثَرْنَ بِهِ نَقْعًا ﴿۴﴾ و با آن [یورش] گردى برانگیزند (۴) فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعًا ﴿۵﴾ و بدان [هجوم] در دل گروهى درآیند (۵) إِنَّ الْإِنْسَانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ ﴿۶﴾ که انسان نسبت به پروردگارش سخت ناسپاس است (۶) وَإِنَّهُ عَلَى ذَلِکَ لَشَهِیدٌ ﴿۷﴾ و او خود بر این [امر] نیک گواه است (۷) وَإِنَّهُ لِحُبِّ الْخَیْرِ لَشَدِیدٌ ﴿۸﴾ و راستى او سخت‏ شیفته مال است (۸) أَفَلَا یَعْلَمُ إِذَا بُعْثِرَ مَا فِی الْقُبُورِ ﴿۹﴾ مگر نمى‏ داند که چون آنچه در گورهاست بیرون ریخته گردد (۹) وَحُصِّلَ مَا فِی الصُّدُورِ ﴿۱۰﴾ و آنچه در سینه‏ هاست فاش شود (۱۰) إِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ یَوْمَئِذٍ لَخَبِیرٌ ﴿۱۱﴾ در چنان روزى پروردگارشان به [حال] ایشان نیک آگاه است (۱۱) سوره عادیات

خداوند مالک و مدبر حکیمی داناست که هرگاه صلاح بداند، ذره ای ناچیز را فعال می کند تا بعنوان لشکرش بر بدیها و ناسپاسیها بتازند و به بشر متکبر یادآوری کند از ظلم و سرکشی دست بردارد. بشریت به جهان ظلم ها نمود و طبیعت را دستخوش تغیر کرد که آثارش نمایان است. آلودگی زیست محیطی، اعم از جوی و صوتی، نابودی جنگلها و مراتع، حذف گونه های جانوری، آلودگی و کاهش ذخایر آبی….

بنابراین، این جهان مدیری حکیم و عادل دارد که هرگاه لازم باشد، جهت قدرت نمایی و اصلاح امور تذکری به انسانهای سرکش و ناسپاس میدهد تا همچنان پادشاهی خود را برخ کافران ستمگر بکشاند بنابراین، قرنطینه بشریت و گرفتن اختیار از انسانها به نوعی اثبات قدرت الهی و قیامت نزدیک می تواند نامگذاری شود.