پایان عملیات حفاری سومین و آغاز حفاری نهمین چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور
پایان عملیات حفاری سومین و آغاز حفاری نهمین چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور

مدیر پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران از پایان عملیات حفاری سومین و آغاز حفاری نهمین حلقه چاه اکتشافی در مناطق خشکی کشور خبر داد.

به گزارش تارنمای جنوب و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران رضا مهدی پور روز یکشنبه (۱۱ خردادماه ۹۹) در توضیح بیشتر در این باره گفت: حفاری چاه آرمان _۱ در استان خوزستان، آبان ماه ۱۳۹۷ با کاربست دستگاه حفاری سنگین ۳۲ فتح کلید خورده بود.

وی افزود: هم افزایی و همکاری مستمر میان متخصصان و مهندسان این شرکت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، زمینه اجرای موفق و منطبق با برنامه این پروژه ها را که مشتمل بر ۱۴ حلقه چاه می شود در پی داشته است.

مهدی پور اظهار کرد: با اتمام حفاری چاه یاد شده، دکل حفاری ۳۲ فتح به موقعیت جدید در شهرستان گناوه انتقال و حفاری چاه اکتشافی را از اردیبهشت ماه آغاز کرد.

مدیر پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران گفت: در زمان حاضر از ۱۴ حلقه چاه تعریف شده در این دو پروژه، حفاری ۹ حلقه چاه اجرایی شده که عملیات حفاری دو حلقه چاه در استان خوزستان و یک حلقه در استان فارس خاتمه یافته است.

وی در پیوند با این مطلب افزود: هم اینک حفاری شش حلقه چاه با بکارگیری دستگاه های حفاری ۳۱، ۳۲، ۳۳، ۴۰، ۷۴ و ۸۹ فتح در استان های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد در دست اجرا می باشند.

مهدی پور با بیان اینکه در اجرای پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی تا به امروز افزون بر ۳۲ هزار و ۳۰۰ متر حفاری به ثبت رسیده است، خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی به عمل آمده و پیش بینی شده از سوی واحد متقاضی تا پایان سال جاری عملیات حفاری چهار حلقه چاه از شش حلقه چاه مورد اشاره به پایان خواهد رسید.
مدیر پروژه های حفاری ۶+۸ حلقه چاه اکتشافی در شرکت ملی حفاری ایران اجرای همزمان این دو پروژه را از آن دسته پروژه های فعال، موفق و سرآمد این شرکت برشمرد و گفت: عملیات اجرایی پروژه ۸ حلقه چاه اکتشافی تیرماه و پروژه ۶ حلقه در بهمن ماه سال ۹۷ کلید خورد و طبق برنامه ادامه دارد.

وی افزود: از نکات با اهمیت و برجسته این پروژه ها در زمان حاضر می توان به کشف میدان عظیم گازی ارم از طریق حفاری چاه اکتشافی دنگ _۱ در منطقه خنج استان فارس با دستگاه ۳۳ فتح و همچنین کشف دومین مخزن بزرگ نفتی در استان خوزستان که تحت عنوان میدان نفتی نام آوران نامگذاری شده است اشاره کرد.

مهدی پور تصریح کرد: کشف هر میدان نفتی یا گازی بی تردید باعث ایجاد منابع جدیدی از ثروت خواهد شد که می تواند دورنمای دراز مدت و ویژه ای برای کشور به همراه داشته باشد.