استانی در محاصره…
استانی در محاصره…

تارنمای جنوب – اگر طی دو سال اخیر بگوییم استان ما در میان حوادث و بحران ها گرفتار شده است که کمتر نقطه ای از کشور همانند آن باشد, گزافه نگفته ایم . از اواسط دهه ۸۰ به بعد آرام , آرام حوادث ناخوشایند به سمت این خطه سرازیر گشت . گویی کسی این گوشه […]

تارنمای جنوب – اگر طی دو سال اخیر بگوییم استان ما در میان حوادث و بحران ها گرفتار شده است که کمتر نقطه ای از کشور همانند آن باشد, گزافه نگفته ایم . از اواسط دهه ۸۰ به بعد آرام , آرام حوادث ناخوشایند به سمت این خطه سرازیر گشت . گویی کسی این گوشه از دنیا را چشم کرده باشد . این روند از سال ۹۶ به بعد دیگر عنان گسیخته تر به ارکان استان هجوم آورد. خشکسالی شدید , ریزگردها و آسیب به زیرساخت های انتقال برق و انرژی , هجوم ملخ ها , زلزل های گاه و بیگاه , حملات تروریستی , فشارهای اقتصادی و اختلاس بانکی , سیلاب شهری و آبگرفتگی طولانی شهر اهواز و نهایتا سیلاب قرن که آمده بود تا تیر خلاص را بر ما بزند ِ
در این میان استاندار جوان و گمنامی که آمده بود سکان یکی از مهمترین استان ها و ستونهای اقتصادی کشور را در دست بگیرد, شاید جز بدشانس ترین روسا و مدیران کشوری باشد که حادثه تلخی نبوده که تجربه نکرده است .گویی آرامشی برایش متصور نیست .
مدیریت این همه بحران های پیاپی به واقع کار یک تن نیست .هر کدام از این بحران ها میتواند هر فردی را از مسئولیت ساقط کرده و یا بعد از اتمامش عطای این پست را به لقایش ببخشد .
آن هم در استانی که نخبگان , نمایندگان و افراد شاخص و جریان های موثرش چندان همسو نبوده و برآیند حضور و فعالیت شان موجب حرکت به جلو نمیشود .
مهاجرت افراد باهوش و نخبه از استان نیز در کنار فشار و کشمکش ها و سهم خواهی ها بدتر و بیشتر از همیشه دست استاندار را در انتخاب افراد شایسته و موثر خالی گذاشت و اون را تقریبا تنها در میان امواج حوادث پیاپی رها کرد .
بسیاری در این مدت زبان تند نقد خود را بر او گشوده و از هر فرصتی برای تخریب وی کم نگذاشتند . در این بین تجربه اندوزی و سعی و خطاهایش در کنار تصمیمات گاه اشتباه نیز عرصه را برای مخالفانش باز کرده و بیش از بیش فشار را بر او بیشتر نمود .
استاندار جوان خوزستان که با گذشت زمان هویدا شدن رنگ سفیدی در موهایش بیانگر فشارهای زیاد بود و در مصاحبه هایش تون خسته و اندکی خش گرفته و لرزان, بیانگر خستگی اش , این بار روبروی بدترین بحران کاریش قرار گرفته است بحرانی که دنیا را درنوردیده و با گرفتن جان آدمها قدرت و توانش را به رخ همگان می کشد .
وقتی به شرایط و اقدامات او در این مدت نگاه می کنیم , نمی شود از زحمات و تلاش هایش برای نجات استان قدردان نباشیم .
فردی که زودتر از کشور به تعطیلی مدارس و کنترل ان در بین کودکان بیگناه علیرغم فشاری بالادستی اقدام کرد و با بستن مسیرها و تجهیز امکانات استانی اجازه نداد خوزستان از پای بیفتد . دانش وی در علم طب نیز نعمتی بود که به کمک او و استان رسید .
کارنامه دکتر شریعتی اگرچه پر از فراز و نشیب های زیادی است اما در برابر بزرگترین بحران جهانی نمره قبولی گرفته است . او از تمام توانایی ها و ابزاری که در اختیار دارد برای نجات جان هم استانی ها دریغ نکرده است .ساعت های طولانی کار با پیگیری های مستمر گوشه ای از فعالیت های اوست . از هر بهانه ای برای تعطیل کردن و فرستادن افراد به قرنطینه های خانگی استفاده کرده و گاه اگرچه در کشور اجازه تصمیمات مستقل را نمیدهند , وی با جسارت و بدون ترس تصمیماتی گرفته که در آن صلاح استان و مردمش به چشم میخورد.
و به یاد بیاوریم این تلاش ها در زمانی بوده که بحرانها یکی پس از دیگری رخ داده و فرصتی برای تجدید قوا و امکانات برای استان نگذاشته بود .
حالا این استاندار با تمام توانش در حال تلاش بوده و روبروی بیماری کرونا ایستاده , منصفانه آن است که تمامی جریان ها , نخبگان , افرا با نفوذ و شیوخ استان , منتقدان , رسانه های خبری و نهایت مردم عادی به یاری وی شتافته و تنهایش نگذارند .
برای شکست این بحران و بیماری همه باید در کنار هم بایستند . استاندار ما ایستاده و منتظر است که ما به یاریش برویم .
او را تنها نگذاریم . وی سکاندار کشتی ماست که از میان صخره ها و حوادث در حال گذراست .نگذاریم این کشتی به گل نشسته و غرق شود .وی نشان داده در این طوفان کرونایی ناخدا و سکاندار خوبی است. به او باید اعتماد کنیم .
دکتر شریعتی استاندار نیاز به یاری همه ما دارد.
از همین لحظه از همین حالا یاریش کنیم
ارادتمند
داریوش بهارلویی