بهره‌برداری از ۷ پروژه نفت و گاز با ارزش ۲.۲ میلیارد دلار در خوزستان
بهره‌برداری از ۷ پروژه نفت و گاز با ارزش ۲.۲ میلیارد دلار در خوزستان

به گزارش تارنمای جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس جواد اوجی، وزیر نفت ایران، در سفری که همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب به منظور افتتاح پروژهای آماده بهره برداری صنعت نفت به خوزستان داشت، تصریح کرد: در ایام دهه مبارک فجر، توفیق بهره‌برداری از هفت پروژه نفت و گاز […]

به گزارش تارنمای جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، مهندس جواد اوجی، وزیر نفت ایران، در سفری که همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب به منظور افتتاح پروژهای آماده بهره برداری صنعت نفت به خوزستان داشت، تصریح کرد: در ایام دهه مبارک فجر، توفیق بهره‌برداری از هفت پروژه نفت و گاز با ارزش ۲.۲ میلیارد دلار در استان خوزستان به وجود آمده این پروژه‌ها در بخش‌های بالا و پایین دستی صنعت نفت و گاز قرار دارند و به ظرفیت تولید نفت و گاز کشور افزوده خواهند شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، تولید روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۲۸ میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده خواهد شد.

وزیر نفت با بیان اینکه این تولیدات باعث افزایش عایدات سالانه کشور به میزان سه میلیارد دلار خواهد شد، تاکید کرد: با تبدیل تولیدات نفتی به محصولات فراورده‌های نفتی و صادرات آنها، ارزش افزوده بالایی به دست می‌آید. همچنین، صادرات این تولیدات نیز به سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها کمک خواهد کرد.

مهندس اوجی در ادامه، به تلاش‌های صنعت نفت در ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و این دستاوردها را مرهون برکت جمهوری اسلامی، خون شهدا، میراث امام راحل و پشتیبانی مقام معظم رهبری دانست.

وزیر نفت به این نکته اشاره کرد که: قبل از انقلاب، صنعت نفت در خوزستان به شرکت‌ها و کمپانی‌های خارجی وابسته بود و هیچ نیروی انسانی یا نیروی متخصص ایرانی در این صنعت دخیل نبود. اما اکنون با تلاش ده‌ها هزار متخصص داخلی، توسعه میادین نفتی و گازی در دریا و خشکی توسط ایرانیان انجام می‌شود.

وزیر نفت ضمن تشکر از تلاش‌های مجاهدانه کارکنان صنعت نفت و گاز کشور ابراز امیدواری نمود که با استفاده از توانمندی‌های داخلی، صنعت نفت و گاز ایران در آینده‌ای نزدیک به سرعت رشد و توسعه  چشم گیری دست یابد.

وی در ادامه اعلام کرد: با تلاش و همت ده‌ها هزار متخصص داخلی، صنعت نفت و گاز در کشور در حال توسعه است. این متخصصین و نیروهای مخلص و صنعتگران در بخش بالادست توسعه میادین نفتی و گازی، به صورت فعال در مناطق دریایی و خشکی فعالیت می‌کنند تا صنعت نفت نیازمند متخصصان خارجی نباشد.

وزیر نفت افزود: در بخش بالادست تولید نفت، نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت و بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز خام تولید می‌شود. این مقدار تولید گاز خام در گذشته حدوداً ۲۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است و صنعت گازی در آن زمان وجود نداشته است.