تولیدات صنعت نیشکر دانش‌بنیان است/افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی با رسوخ دانش و فناوری
تولیدات صنعت نیشکر دانش‌بنیان است/افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی با رسوخ دانش و فناوری

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت که شرکت توسعه نیشکر به فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در تولید محصولات نیشکری روی‌آورده است. به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر خیام نکویی در حاشیه هجدهمین کنگره علوم خاک ایران در […]

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت که شرکت توسعه نیشکر به فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در تولید محصولات نیشکری روی‌آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر خیام نکویی در حاشیه هجدهمین کنگره علوم خاک ایران در گفتگو با روابط‌عمومی با اشاره به محدودیت منابع آبی کشور اظهار داشت: راه مقابله با تنش آبی کشور، کشاورزی دانش‌بنیان است و برای رشد تولید باید به سمت کشاورزی دانش‌بنیان حرکت کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی با رسوخ دانش و فناوری تأکید کرد و گفت شرکت توسعه نیشکر به فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان در تولید محصولات نیشکری روی‌آورده است.

بر اساس این گزارش، توسعه نیشکر در استفاده از فناوری کشاورزی پیشرو است و این شرکت به سمت «مزارعی هوشمند» در داشت، کاشت و برداشت حرکت می‌کند.

این صنعت با ۸۴ هزار هکتار مزارع هوشمند و روش‌های نوین در داشت، کاشت و برداشت، نام و آوازه‌اش در منطقه به‌عنوان صنعتی پیشرو در کشاورزی، طنین‌انداز شده و توانسته با وجود متخصّصان خود، در نشر کشاورزی به‌منظور توسعه پایدار فعالیت کند. همچنین شرکت توسعه نیشکر بر پایه تحقیق و پژوهش توانسته صنایع جانبی و پایین‌دستی خود را توسعه دهد و محصولات متنوّعی نظیر خمیرمایه، الکل طبی، ام. دی.اف، شکر دارویی و… تولید کند.

هجدهمین کنگره علوم خاک ایران سه‌شنبه (۱۰ بهمن‌ماه) با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با شعار «مدیریت احیاگر و چالش‌های خاک» به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد.

در این کنگره، دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در مورد سیستم آبیاری کم‌فشار و نقش آن در بهره‌وری آب در زراعت نیشکر سخنرانی کرد و به تشریح دستاوردهای صنعت نیشکر در این حوزه پرداخت.