قدردانی از وضعیت اشتغال و جذب نیروهای بومی در نیشکر
قدردانی از وضعیت اشتغال و جذب نیروهای بومی در نیشکر

مشاور امور فرهنگی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان، تلاش و فعالیت در حوزه تولید را یکی از مصادیق مبارزه با دشمنان ملت ایران برشمرد و تأکید کرد، برکت در کارها و موفقیت مدیران منوط به توجه به کارکنان و کارگران است. به گزارش پایگاه خبری […]

مشاور امور فرهنگی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان خوزستان، تلاش و فعالیت در حوزه تولید را یکی از مصادیق مبارزه با دشمنان ملت ایران برشمرد و تأکید کرد، برکت در کارها و موفقیت مدیران منوط به توجه به کارکنان و کارگران است.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از  روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ جلیل علی‌نژاد در سخنانی در جمع نمازگزاران در حسینیه سیدالشهدا با حضور مهندس شهرام فرحمند مدیرعامل شرکت، حجت‌الاسلام سیدعلی جزایری دبیر ائمه جماعات نیشکر و حجت‌الاسلام دکتر علیرضا فاطمی‌نژاد امام‌جماعت شرکت، بر اهمیت فضائل اخلاقی همچون مراقبت دائمی، عدم غفلت، عدم قضاوت دیگران و رعایت تقوای الهی تأکید کرد.

این استاد حوزه علمیه گفت: خداوند می‌فرماید «وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهِ» (از صبر و نماز یارى جویید)، زندگی سربالایی و سراشیبی دارد، لذا نباید از جاده خارج شد، به طور مثال؛ در هوای گرم و در ماه روزه باید سرکار بروید، این دستور الهی است، هدف خداوند بازگشت انسان به تنظیمات اولیه است، به قول صنعتی ها انسان «اورهال» می شود.

وی همچنین به شرح خاطره‌ای آموزنده از استاد عارفان، مرحوم آیت‌الله قاضی پرداخت و گفت: از گورستان برگشته بود. شاگردان گرداگردش را گرفته بودند که آقا! چه دیدید؟ فرمود: هرچه درون قبرها را نگاه کردم مار و عقربی ندیدم؛ به قبرها گفتم: می‌گویند که قبرها پر از مار و عقرب است، آیا اینها درست است؟! قبرها گفتند: ما خودمان مار و عقربی نداریم؛ هرکس می‌آید با خود یا روح و ریحان می‌آورد و یا مار و عقرب!

وضعیت مناسب اشتغال و جذب نیروهای بومی در صنعت نیشکر

تولیت مسجد ولایت و حوزه علمیه امام حسن عسکری (ع) در ادامه بیان کرد: خوشبختانه وضعیت اشتغال و جذب نیروهای بومی در صنعت نیشکر خوب است، بنابراین از دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و مدیران شرکت‌های زیرمجموعه تشکر می‌کنیم که توجه ویژه‌ای به امنیت اقتصادی و امنیت معنوی کارکنان دارند.

وی افزود: اگر معنویت را از انسان بگیریم چیزی از آن نمی‌ماند، در بنگاه‌های اقتصادی اگر به مسائل معنوی و فرهنگی توجه نکنیم، لطمه‌های جبران‌ناپذیری می‌خوریم، بنابراین وجدان کاری در گروه حکم‌فرما شدن عنصر معنویت حاصل می‌شود.

علی‌نژاد در پایان از همه زحمت‌کشان نیشکر و مدیران عامل سابق و لاحق این هلدینگ قدردانی و برای مرحوم مهندس احتشامی مدیرعامل فقید شرکت خمیرمایه و الکل رازی طلب مغفرت کرد.

گفتنی است این بازدید و سخنرانی در حاشیه هشتمین نشست مشاوران امور فرهنگی و ائمه جماعات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی صورت گرفت.