آمادگی صنعت نیشکر برای مقابله با بحران‌های احتمالی
آمادگی صنعت نیشکر برای مقابله با بحران‌های احتمالی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران (ایران قوی ۱۴۰۲) در گفتگویی با صداوسیمای خوزستان از آمادگی این شرکت برای مشارکت و هم‌افزایی با ستاد مدیریت بحران استانداری به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر […]

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران (ایران قوی ۱۴۰۲) در گفتگویی با صداوسیمای خوزستان از آمادگی این شرکت برای مشارکت و هم‌افزایی با ستاد مدیریت بحران استانداری به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در این مصاحبه تأکید کرد که صنعت نیشکر با برنامه‌ریزی از بحران‌هایی نظیر سیل و خشکسالی عبور کرده و به شکوفایی رسیده است.

وی با اشاره به این بحران‌ها اذعان کرد که با وجود بحران‌هایی نظیر سیلاب، هجوم ملخ‌ها و خشکسالی در چند سال اخیر، شرکت توسعه نیشکر توانسته به سودآوری مناسبی دست یابد و از گردنه بحران‌ها به‌سلامت عبور کند؛ در این زمینه، تلفیق تجارت و تولید، برنامه‌ریزی و همت جهادی کارکنان بسترساز عبور از بحران‌ها و رسیدن به اهداف عالی این شرکت بوده است.

با وقوع سیلاب در بهمن و اسفندماه ۱۳۹۷ و فروردین‌ماه ۱۳۹۸، ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به مزارع نیشکر وارد شد؛ اما با وجود خسارت‌های وارد شده به کشت و صنعت‌ها، وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مناطق پیرامونی در احداث و ترمیم سیل‌بندها ایجاد نشد.

جاده‌سازی در مناطق سیل‌زده، ترمیم سیل‌بند، خاکریزی، ایجاد دایک حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها، جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین دیگر ارگان‌ها، سوخت‌رسانی به کلیه ماشین‌آلات فعال، ایجاد سد بر روی کانال آبیاری، جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین و… بخشی از خدماتی بود که شرکت‌های توسعه نیشکر هم‌زمان با وقوع سیلاب انجام داد.

برگزاری نشست‌های تخصّصی در غرفه نیشکر

در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران «ایران قوی ۱۴۰۲» مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه بازدید کرد.

برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مسئولین کشوری در غرفه شرکت توسعه نیشکر از دیگر برنامه‌های اجرا شده در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران بود.

در این نمایشگاه، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی آخرین دستاوردها و عملکرد خود در حوزه مدیریت بحران را به نمایش گذاشته که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است؛ این رویداد بین‌المللی از دوشنبه (چهارم دی‌ماه) در مصلای بزرگ تهران برپا شده و تا ششم دی‌ماه ادامه داد.