صنعت نفت پیشتاز در حمایت از سازندگان داخلی
صنعت نفت پیشتاز در حمایت از سازندگان داخلی

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مدیرعامل  این شرکت  تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و۹۰۰  قلم کالا  بیش ۲۳۰۰  قلم آن به ارزش بیش از ۳۸۰۰  میلیارد ریال توسط سازندگان داخلی و به سفارش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ساخته شده […]

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مدیرعامل  این شرکت  تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و۹۰۰  قلم کالا  بیش ۲۳۰۰  قلم آن به ارزش بیش از ۳۸۰۰  میلیارد ریال توسط سازندگان داخلی و به سفارش شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ساخته شده است.

 کمالی بیان کرد: این اقلام در قالب ۶۵۰ درخواست از ادارات مختلف توسط شرکت های داخلی ساخته شده است و این میزان خرید نسبت به مشابه سال گذشته  ۴۵% درصد رشد داشته است.

مدیرعامل نفت گچساران خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای امسال این شرکت بیش ۹۰۰ قلم  کالا به ارزش بیش از ۷۰۰  میلیارد ریال از فروشندگان و تامین کنندگان در شهر گچساران خریداری نموده است که این حجم از خرید کالا تاثیر به سزایی در توانمند سازی ، ایجاد اشتغال و گردش مالی و رونق اقتصادی در شهرستان گچساران داشته است .

نفت و گاز گچساران ، ۶۰  قرارداد جدید برای تامین و تولید قطعات موردنیاز خود منعقد کرد

 مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ادامه از امضای ۶۰ قرارداد مهم برای تامین و تولید قطعات موردنیاز این شرکت خبر داد.

 کمالی با بیان اینکه مجموع ارزش این قرارداد ها  حدود ۳هزار میلیارد ریال است اظهار داشت: «خرید سیستم ها و قطعات توربین و کمپرسور های گازی و تلمبه های نفت » و «قطعات الکترونیک و ابزاردقیق» از جمله قراردادهایی هستند که مجوزهای عقد قرارداد آنها صادر ‏شده است.

مدیرعامل نفت گچساران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد این قرادادها از تولیدات شرکت های داخلی است خاطرنشان کرد: عمده این نیازها شامل ماشین آلات، قطعات الکتروپمپ ها، توربوکمپرسورها، تجهیزات، موادشیمیایی وخدمات و نرم افزار در حوزه‌های فنی، عملیاتی وخدماتی  است.

وی افزود: با توجه به قانون حمایت از تولید بار اول در معامله با شرکت‌های ‏دانش بنیان، برخی نیازهای فن آورانه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از این طریق در دست پیگیری است. همچنین تاکید این شرکت در استفاده حداکثری از توانمندی های شرکت های داخلی با برنامه ریزی دقیق و نیاز سنجی صحیح در کنار حمایت از شرکت های دانش بنیان یک اصل مهم است و بر همین اساس استفاده ازظرفیت های موجود در حوزه ساخت قطعات حساس و پیچیده از نمونه های بارز در این خصوص می باشد.