پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان رونمایی شد
پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان امروز چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان و مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این رویداد ملی از یکم تا سوم آذرماه […]

آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان امروز چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان و مدیرعامل شرکت سدادفام نیشکر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این رویداد ملی از یکم تا سوم آذرماه در کشت و صنعت نیشکر دهخدا با مشارکت جوامع محلی پیرامونی نیشکر برگزار می‌شود.

آشنایی با دستاوردهای صنعت نیشکر در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری، توانمندسازی جوامع محلی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، افزایش میزان مشارکت مردمی، فراهم کردن فرصت فرهنگی، هنری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این رویداد ملی است.

این جشنواره، دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و غذاهای محلی برپا می‌شود.

جشنواره‌های شهد رسانه، قابِ سبز، بوم سبز و کنگره ادبی شکرستان، بخش‌های رقابتی این رویداد فرهنگی است که پس از ارزیابی و داوری آثار توسط هیئت داوران، از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

تورهای گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و بخش صنعت، تور دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و مسابقات ورزشی از بخش‌های جنبی سومین جشنواره ملی شکرستان است.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این شرکت دروازه‌های خود را به روی مردم گشوده و با برگزاری این جشنواره، شرایط آشنایی بیشتر مردم با این صنعت را فراهم کرده است.

سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) از یکم تا سوم آذرماه، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه شهید چمران اهواز در کشت و صنعت دهخدا برگزار می‌شود.

 

photo7784788761