اولین پردیس علم و فناوری انرژی کشور در خوزستان افتتاح شد
اولین پردیس علم و فناوری انرژی کشور در خوزستان افتتاح شد
پردیس علم و فناوری انرژی خوزستان در راستای تکمیل حلقه های زیست بوم فناوری با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تارنمای جنوب، با حضور وزیر علوم و به همت پارک علم و فناوری خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت ارکان انرژی در استان خوزستان از جمله شرکت نفت و گاز اروندان، پردیس علم و فناوری انرژی خوزستان در اهواز افتتاح شد.

این پردیس در راستای تکمیل حلقه های زیست بوم فناوری در استان خوزستان فعالیت خواهد کرد و شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه انرژی در آن مستقر خواهند شد.

بنا بر گفته مسئولان پارک، یکی از معضلات پارک علم و فناوری خوزستان، کمبود فضای فیزیکی برای استقرار شرکت‌های فناور بوده که با افتتاح این پردیس، بخشی از این مشکل موقتا حل می‌شود.

عیسی نویری رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان و عضو اصلی شورای پژوهشی پارک‌علم و فناوری خوزستان در حاشیه افتتاح این پردیس و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در این محل، ضمن تقدیر از تلاش‌های مجدانه رئیس این پارک در ایجاد تحول در مسیر شرکت های دانش بنیان و افزایش فضای فیزیکی پارک و مراکز رشد و نوآوری، اعلام داشت: استقرار شرکت نفت و گاز اروندان در این پردیس گام مهمی در راستای دانش بنیان شدن دومین شرکت تولیدی نفت کشور در استان خوزستان است و با توجه به ظرفیت بالای صنایع نفت، گاز پتروشیمی، فولاد، لوله سازی و نیروگاه‌های مختلف آبی و بخاری و همچنین ظرفیت چشمگیر شرکت های دانش بنیان و فناور موجود می توان گام‌های بسیار مؤثرتری در این مسیر برداشت.

در حال حاضر استان خوزستان دارای ۳۵۷ شرکت فناور بوده که ۱۱۶ مورد آن شرکت دانش بنیان هستند، همچنین ۲۴ کانون نوآوری و مرکز رشد در استان خوزستان فعالیت می کنند.