برنامه های فرهنگی همیشه سرلوحه شرکت نفت و گاز اروندان/ کارهای فنی و تخصصی را نمی توان از مسائل فرهنگی تفکیک کرد
برنامه های فرهنگی همیشه سرلوحه شرکت نفت و گاز اروندان/ کارهای فنی و تخصصی را نمی توان از مسائل فرهنگی تفکیک کرد
سرلوحه بودن برنامه های فرهنگی در شرکت نفت و گاز اروندان و تفکیک ناپذیر بودن کارهای فنی و تخصصی از مسائل فرهنگی از مهمترین امور مطرح شده در نشست شورای فرهنگی در شركت نفت و گاز اروندان با حضور مشاور فرهنگی مدیرعامل شركت ملی نفت ایران است.

به گزارش تارنمای جنوب، نشست شورای فرهنگی شرکت نفت و گاز اروندان با حضور حجت‌الاسلام محسن اداوی مشاور فرهنگی مدیرعامل و رئیس ستاد اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی نفت ایران، عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، امید نصیری رئیس روابط عمومی و اعضای شورای فرهنگی این شرکت دوشنبه (۱۱ دی ماه ۱۴۰۱) با محوریت بررسی برنامه ها، ارزیابی طرح ها و پیشنهادات و پیگیری اقدامات انجام شده برگزار شد.

عذاری اهوازی در ابتدای نشست با گرامیداشت رشادت ها و دلاوری های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران باوفایش، اظهار کرد: سردار سلیمانی به عنوان یک نماد ملی مقاومت، مرد میدان و عملیات، فداکار و ایثارگر بود و به عنوان یک سرباز وطن برای ملت ایران و امنیت کشور سربازی کرد و نهایتا جان خود را از دست داد و به مقام والای شهادت نائل آمد.

وی گفت: برنامه های فرهنگی همیشه سرلوحه این شرکت بوده است و در زمینه فرهنگی با احداث نمازخانه و برگزاری مسابقات قرآنی در سطح شهرستان خرمشهر توانستیم عملکرد خوبی را از خود نشان دهیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در ادامه اظهار داشت: روابط عمومی شرکت به عنوان متولی امور فرهنگی با انجام کارهای فرهنگی از قبیل برپایی نماز جماعت، برگزاری جشن های مناسبتی، انجام مسابقات کتابخوانی، توجه خاص به کارکنان‌ و خانواده آن ها توانسته رضایتمندی کلیه کارکنان را جلب و تحولی عظیم در حوزه فرهنگی شرکت ایجاد کند.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی با برپایی موکب در پایانه مرزی شلمچه و خدمات دهی شبانه روزی به زوارحسینی و انجام کارهای فرهنگی توانستیم درحماسه و شور حسینی نقشی ماندگار از خود بر جای بگذاریم.

عذاری اهوازی ادامه داد: در خصوص راهیان نور با برپایی ایستگاه های صلواتی و کمک های مادی و معنوی به شرکت کنندگان و در اجرای آیین های مناسبتی بسیار فعال بوده و همچنین به مناسبت سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در میدان نفتی آزادگان شمالی مراسم باشکوهی خواهیم داشت.

وی در خصوص حادثه و اقدامات انجام شده شرکت نفت و گاز اروندان در حادثه متروپل افزود: از ابتدای وقوع حادثه و پس از مشخص شدن وظایف با راه اندازی آشپزخانه و طبخ غذا و استقرار تجهیزات لجستیکی و نیروهای عملیات و ایمنی شرکت نفت و گاز اروندان بصورت شبانه روزی حدود دوماه در صحنه حضور داشته و کمک های بی بدیلی در جهت مرتفع کردن مشکلات داشتیم.

وی گفت: با توجه به گستردگی حوزه پوششی شرکت نفت و گاز اروندان و محروم بودن مردم در این مناطق، سعی کرده ایم در حد توان براس برطرف کردن مشکلات این نواحی از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام اداوی اظهار داشت: طبق گزارشات کارهای فرهنگی بسیار خوب و بی نظیری در شرکت نفت و گاز اروندان انجام شده که نشان دهنده رویکرد مدیرعامل و همکارانشان در امور فرهنگی است.

وی با بیان اینکه کارهای فنی و تخصصی که بر عهده شرکت های نفتی گذاشته شده را نمی توان از مسائل فرهنگی تفکیک کرد، افزود: از آنجایی که بخش مهمی از اقتصاد کشور را نفت و گاز تشکیل می دهد، استخراج، فرآورش و صادرات نفت و گاز در راستای ارتقای نظام اسلامی می تواند یک کار فرهنگی محسوب شود و اگر بتوانیم در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم، کار بزرگی را انجام داده ایم.

حجت‌الاسلام اداوی، هماهنگی و پیوند بین سه شرکت نفتی اروندان، مناطق نفت خیز و ملی حفاری چه در بحث فنی و تخصصی و چه در کار فرهنگی را لازم و ضروری دانست و گفت: دولت جدید توانسته مدیران را به گونه ای انتخاب کند که هم پایبندی به ارزش ها در حوزه مدیریتشان و هم هماهنگی در کارهای فرهنگی بین آن ها به خوبی نمایان است.

در ادامه جلسه امید نصیری، رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان با ارائه گزارشی به تشریح عملکرد امور فرهنگی و اقدامات انجام شده در چهارچوب کمیته های فرهنگی، ستاد اقامه نماز، شورای امربه معروف و نهی از منکر و دارالقرآن این شرکت پرداخت و افزود: به لطف الهی در یک سال اخیر توانستیم در همه مناطق عملیاتی با محوریت برنامه های فرهنگی توسط روحانیت با گرامیداشت اعیاد، برگزاری مسابقه و اهدا جوایز سطح فرهنگی، بصیرت، دانش افزایی و آگاهی بخشی همکاران را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: فرهنگ بر کلیه ابعاد زندگی انسان اثرگذار است و هدف از برگزاری جلسات شورای فرهنگی را همفکری و تضارب آراء برای سیاست گذاری صحیح در این حوزه بسیار مهم دانست تا برنامه ها و اهداف این شورا در بلند مدت برای کارکنان و خانواده ها با تبیین الگو و فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی نهادینه شود.

امید نصیری با تاکید بر نظرسنجی از کلیه کارکنان در حوزه فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: باید از فعالیت های نمایشی در حوزه های فرهنگی پرهیز شود و با انجام فعالیت های جهادی به دور از اسراف و با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت و صیانت از بیت المال با برنامه های هدفمند و موثر در این مسیر گام برداریم.

رئیس روابط عمومی شرکت نفت و گاز اروندان گفت: انجام اردوهای خانوادگی، توجه به نمازخانه های شرکت، نگاه ویژه به کارکنان مناطق عملیاتی در ابعاد فرهنگی و آموزشی، توجه به مسئولیت های اجتماعی در روستاهای همجوار با میدان نفتی در مناطق عملیاتی و برگزاری مسابقه بزرگ قرآن در سطح شهرستان خرمشهر را می توان از مهمترین برنامه های ارائه شده از سوی شورای فرهنگی برشمرد.