«شایستگی، توانمندی و ارتقای کارکنان» ملاک و معیار انتصابات است/ چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه آسیب‌شناسی می‌شوند
«شایستگی، توانمندی و ارتقای کارکنان» ملاک و معیار انتصابات است/ چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه آسیب‌شناسی می‌شوند
در جلسه برنامه‌ریزی انتصابات نیمه دوم سال 1401 شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مواردی نظیر «شایستگی، توانمندی و ارتقای کارکنان» از ملاک و معیار انتصابات است یا چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه آسیب‌شناسی می‌شوند، مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، جلسه برنامه‌ریزی انتصابات نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابع آن با حضور رئیس طرح و برنامه‌ریزی نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران مدیر منابع انسانی، رئیس مطالعات و برنامه‌ریزی نیروی انسانی، سرپرست سنجش و مدیریت عملکرد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مدیر منابع انسانی ، رئیس برنامه‌ریزی و تأمین و تخصیص نیروی انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و کارشناسان طرح و برنامه‌ریزی نیروی انسانی شرکت‌های یاد شده در شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد .

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این جلسه اظهار کرد: ملاک و معیار در برنامه‌ریزی انتصابات توجه به شایستگی، توانمندی و دانش کارکنان و لزوم ارتقای آنان است.

منوچهر بارانی افزود: خروجی برنامه‌ریزی انتصابات در چابکی و سرعت بخشی در دست‌یابی به اهداف سازمان یا بالعکس نزول و کاهش کارآمدی سازمان نقش مستقیم دارد و ازاین‌رو در این جلسات، انتصابات هم از بُعد کیفی و هم از بُعد فرآیندی مورد توجه قرار می‌گیرد .

وی با اشاره به برگزاری این جلسه در یک شرکت عملیاتی بیان کرد: از محاسن این جلسه حضور مدیران خارج از حوزه منابع انسانی در این جمع و آشنایی آنها با چالش‌های حوزه منابع انسانی و همچنین آشنایی اعضای کمیته با چالش‌ها و مشکلات کارکنان شرکت‌های عملیاتی است .

رئیس طرح و برنامه‌ریزی نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران در این جلسه تصریح کرد: به‌عنوان یک شرکت مادر تخصصی و بالادستی علاقه‌مند هستیم تا چالش‌ها و مشکلات شرکت‌های زیرمجموعه را آسیب‌شناسی کرده و با هم‌اندیشی برای آنها راهکار بیابیم .

شاهرخ قاسمی افزود : چالش‌های انتصابات همانند کاهش ورودی نیروی انسانی، اغلب میراثی است که از گذشته به ما رسیده و مولود تصمیمات درست یا نادرست بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ سال گذشته است.

رئیس طرح و برنامه‌ریزی نیروی انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: ضرورت دارد ضمن اصلاح این تصمیمات بنا بر مقتضیات زمانی، در خصوص نقشه راه مدیران و کارکنان نسل آینده با هوشیاری و تعمق بیشتری برنامه‌ریزی و مسیرسازی کنیم .

همچنین «رضا ورناصری» مدیر منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در این نشست گزارشی از وضعیت نیروی انسانی این شرکت و چالش‌های مربوط به این حوزه را برای حاضران تشریح و ارائه کرد.