برگزیدگان مرحله‌ استانی جشنواره قصه‌گویی در خوزستان معرفی شدند
برگزیدگان مرحله‌ استانی جشنواره قصه‌گویی در خوزستان معرفی شدند
مرحله استانی بیست‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش تارنمای جنوب، پس از رقابت دو روزه قصه‌گویان خوزستانی در گروه‌های «نوجوانان»، «بزرگسالان» و «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها» در بخش‌های ملی، آیینی- سنتی و زبان اشاره، برگزیدگان مرحله‌ی استانی بیست و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی خوزستان و راه‌یافتگان به مرحله‌ی منطقه‌ای، در ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱ معرفی شدند.

بر اساس این گزارش و با اعلام هیئت داوران، بهنوش بساک کاظمی، زینب موسوی و آسیه رحمتی، در بخش ملی، عنوان‌های برگزیده اول تا سوم گروه نوجوانان به ترتیب ستایش یزدانی با قصه «خداحافظ راکون پیر» از اهواز، نگار گچ پزان با قصه «رویای آسمانی» از بهبهان و سیده زهرا سهرابی «مسافر بهار» از اندیمشک، اختصاص یافت و  زینب طیبی با قصه «ددی بی ددی» از هندیجان، عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش از جشنواره را کسب کرد.

در بخش ملی، گروه بزرگسالان، علیرضا روشن‌ضمیر با قصه «پهلوان پنبه» از هندیجان، زینب مقدم با قصه «دولقمه» از بندرامام و فاطمه حسن نسب با قصه «کاکا یوسف» از بهبهان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم شدند و فهیمه سروندی با قصه «مردی که پاهایش را دوست نداشت» و زهره فردچیان با قصه «توکی بزرگ شدی؟» هر دو از اندیمشک، عنوان شایسته‌ تقدیر این بخش را به خود اختصاص دادند.

هیئت‌ داوران در بخش ملی، گروه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، سلطنت نخبه با قصه «درخت سوخته» از بهبهان، زهرا قنبری با قصه «دختر ماهیگیر» از منیوحی و زهرا شعبانی با قصه «ملک محمد» از هندیجان را شایسته‌ تقدیر معرفی کردند.

بر اساس این گزارش، در بخش آیینی – سنتی با اعلام هیئت داوران، بهنوش بساک کاظمی، آسیه رحمتی و مجید بهداری، در بخش گروه نوجوانان، المیرا موری با قصه «کشته شدن ایرج به دست برادران» از شوشتر عنوان برگزیده این بخش از جشنواره را به دست آورد و النا طهماسبی نژاد با قصه «گذر سیاوش از آتش» و ستایش بهداروند با قصه «زال و سیمرغ» هر دو از شوشتر شایسته تقدیر شناخته شدند.

همچنین در بخش آیینی- سنتی از بین شرکت کنندگان بزرگسال حورا تیلا با قصه “نقل سیاوش” از آبادان و نیوشا احمدزاده با قصه «به نخچیز گه آمدن رستم» از اهواز، رتبه های اول و دوم را از آن خود کردند.

همچنین با اعلام هیئت داوران، بخش زبان اشاره متشکل از سمیه بستان پیرا، زینب موسوی و بهنوش بساک کاظمی، مرضیه منصوری با قصه «چه فکر خوبی» از بهبهان را برگزیده این بخش معرفی کردند.

در بخشی از بیانیه‌ هیئت داوران مرحله‌ی استانی این جشنواره در خوزستان، متشکل از بهنوش بساک کاظمی، زینب موسوی و آسیه رحمتی ، آمده است: هنرمندان قصه گو، در گزینش قصه های خود، به عناصری چون، تعلیق، گره گشایی و هم ذات پنداری توجه لازم داشته و نیز به هنگام قصه گویی، ضروری است به گویش سنجیده و رسا چه مبتنی بر زبان معیار و چه گویش بومی، به نکات فن بیان، خلاقیت در اجرا و انگیزه ی ارتباط زایی توجه لازم را داشته باشند.

اختتامیه مرحله استانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «قصه، صدای زندگی است» بعدازظهر از امروز با حضور محمد راضی‌جلالی رئیس پارک علم و فناوری استان، مریم مراد اسکندری مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، محمد شهباز گهروئی رئیس حوزه هنری استان، جمشید افشانی رییس کانون زبان ایران شعبه خوزستان، وحید کیانی مدیرکل، معاونین، جمعی از کارشناسان، مربیان کانون خوزستان و جمعی از علاقه‌مندان به قصه‌گویی در سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز برگزار شد.