۱۸۴۶ میلیارد تومان پروژه برق منطقه‌ای در خوزستان ‎احداث شد
۱۸۴۶ میلیارد تومان پروژه برق منطقه‌ای در خوزستان ‎احداث شد
 مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در سال اول استقرار دولت سیزدهم بیش از یک هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان پروژه در خوزستان در بخش برق منطقه‌ای احداث شده است.

به گزارش تارنمای جنوب، آرش کردی در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس و مدیران خوزستانی در شهرستان ایذه، بیان کرد: خوزستان وضعیت ویژه‌ای به لحاظ انرژی دارد و از استان‌هایی است که مصرف برق آن نسبت به زمستان تا دو سوم بیشتر می‌شود و پیک ۳ هزار تا سه هزار و ۵۰۰ مگاوات آن در زمستان به ۹ هزار مگاوات در تابستان می‌رسد و یک نوسان بزرگ در شبکه دارد.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: از ۶۹ هزار و ۴۵۷ مگاوات پیک مصرف برق کشور، ۱۲ درصد آن مربوط به خوزستان است که عددی بسیار قابل توجه و مهمی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال اول استقرار دولت سیزدهم بیش از یک هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان پروژه را در خوزستان در بخش برق منطقه‌ای احداث کرده‌ایم که اگر پروژه‌های شرکت توزیع را نیز اضافه کنیم به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

کردی اضافه کرد: برای تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه استان خوزستان تا پایان سال ۱۴۰۴ و دولت سیزدهم حدود ۵ هزار میلیارد تومان در بخش برق خوزستان سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت برق‌رسانی در شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت، توضیح داد: تا پیش از تابستان سال آینده ۲۶۵ مگاوات آمپر به ظرفیت برق‌رسانی منطقه اضافه خواهد شد و تأمین برق کشاورزی، صنایع و بخش خانگی به وضعیت ایده‌آلی خواهد رسید.

کردی افزود: تا پیش از تابستان سال آینده ۲۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت باغملک اضافه خواهد شد، فاز اول پست و خط صیدون به ظرفیت ۱۵ مگاولت آمپر و ۷۶ کیلومتر وارد مدار می‌شود و همچنین فاز اول پست برق میانگران ایذه به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ظرفیت منصوبه شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت ۴۱۵ مگاولت در بخش فوق توزیع و ۴۰۰ مگاولت آمپر در بخش انتقال است که بنا داریم تا دو سال آینده ۲۶۵ مگاولت دیگر به این ظرفیت اضافه کنیم.