سد کرخه حجم آب کمتر از یک میلیارد متر مکعب را تجربه کرد
سد کرخه حجم آب کمتر از یک میلیارد متر مکعب را تجربه کرد

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه از کاهش شدید حجم آب مخزن این سد، به کمتر از یک میلیارد متر مکعب خبر داد.

محمدرضا یزدانی پور با اشاره به کاهش بارندگی ها در ۲ سال اخیر، از تشدید شرایط خشکسالی و کاهش تراز آب مخزن سد کرخه به کمتر از یک میلیارد متر مکعب خبر داد.

او گفت: با توجه به شرایط بحرانی در کاهش حجم آب مخزن سد، همراهی کشاورزان حوضه پایین دست در رعایت ممنوعیت کشت و پیگیری متولیان امر جهت مدیریت خشکسالی ضروری است تا بتوانیم این خشکسالی را با اولویت تامین آب شرب روستاها و شهرهای پایین دست سپری نماییم.

یزدانی پور حجم فعلی سد را ۹۸۵میلیون متر مکعب با ارتفاع تراز ۱۷۸.۱۶ اعلام و میزان دبی ورودی به مخزن را ۲۴ و میزان دبی خروجی را ۳۶ متر مکعب برشمرد که از طریق دریچه های تحتانی (کالورت) جهت پایین دست رها سازی می شوند.

حجم مخزن سد کرخه در تراز نرمال(۲۲۰ متر از سطح دریا) ۳/۵میلیارد متر مکعب است

محمدرضا یزدانی پور با اشاره به کاهش بارندگی‌ها در ۲ سال اخیر، از تشدید شرایط خشکسالی و کاهش تراز آب مخزن سد کرخه به کمتر از یک میلیارد متر مکعب خبر داد.

او گفت: با توجه به شرایط بحرانی در کاهش حجم آب مخزن سد، همراهی کشاورزان حوضه پایین دست در رعایت ممنوعیت کشت و پیگیری متولیان امر جهت مدیریت خشکسالی ضروری است تا بتوانیم این خشکسالی را با اولویت تامین آب شرب روستا‌ها و شهر‌های پایین دست سپری نماییم.

یزدانی پور حجم فعلی سد را ۹۸۵ میلیون متر مکعب با ارتفاع تراز ۱۷۸.۱۶ اعلام و میزان دبی ورودی به مخزن را ۲۴ و میزان دبی خروجی را ۳۶ متر مکعب برشمرد که از طریق دریچه‌های تحتانی (کالورت) جهت پایین دست رها سازی می‌شوند.

حجم مخزن سد کرخه در تراز نرمال (۲۲۰ متر از سطح دریا) ۳/۵ میلیارد متر مکعب است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان