تاخیر ۱۸ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در دریافت دوز دوم واکسن
تاخیر ۱۸ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در دریافت دوز دوم واکسن

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تاخیر ۱۸ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در دریافت دوز دوم واکسن کرونا خبر داد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ هزار و ۵۶۰ نفر به مراکز منتخب بهداشت، کلینیک‌های تنفسی و بیمارستان‌های استان خوزستان مراجعه کردند که این آمار نسبت به روز قبل از آن حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کمتر بوده است. پس از بررسی‌های بالینی و تشخیصی، یک هزار و ۹۰ بیمار شناسایی شده‌اند که میزان موارد شناسایی شده نیز نسبت به روز گذشته، ۱۸۹ مورد کمتر بوده است.

وی افزود: بدین ترتیب تعداد بیماران از ابتدای وقوع همه‌گیری تاکنون در خوزستان به ۵۸۷ هزار و ۵۶۷ نفر رسیده است.

علوی گفت: در این مدت ۹۷ بیمار در بیمارستان‌های استان خوزستان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن ۹ مورد افزایش در بستری‌ها داشته‌ایم. در ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر از هم‌استانی‌ها نیز جان باختند که تعداد فوتی‌ها نسبت به روز قبل، شش مورد کاهش داشته است.

وی گفت: در این روز ۲ هزار و ۶۷۳ بیمار بهبود یافتند که تعداد بهبودیافتگان نسبت به روز قبل ۴۰۰ نفر کاهش یافته است.

علوی بیان کرد: ۲۰ هزار و ۲۵۵ بیمار نیز در حال گذراندن ایام قرنطینه خانگی هستند که از آن‌ها تقاضا داریم تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان افزود: تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار دوز واکسن در خوزستان تزریق شده است بدین ترتیب پوشش نوبت اول واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۴.۹ درصد و نوبت دوم ۷۲.۵ درصد و پوشش نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۲۹.۴ درصد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه ۱۵ درصد افراد برای تزریق نوبت دوم و ۵۴ درصد در نوبت سوم تاخیر دارند، افزود: مدت‌ها است این ارقام اعلام می‌شوند که این مساله نشان می‌دهد استقبال مردم از ادامه واکسیناسیون در حد انتظار نیست. درخواست ما از همه مردم این است که برای در امان ماندن از بیماری، واکسیناسیون را در دستور کار خود قرار دهند.

علوی در خصوص فعالیت مدارس نیز بیان کرد: تعطیلی مدارس مورد توجه ستاد ملی مقابله با کرونا نیست اما این اختیار را به استان‌ها داده که در صورت وضعیت قرمز و بالا بودن شرایط انتقال بیماری در یک شهرستان، در خصوص فعالیت غیر حضوری مدارس تصمیم‌گیری کند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به تاخیر ۱۸ درصد دانش‌آموزان خوزستانی در تزریق نوبت دوم واکسن کرونا، گفت: ۴۲۲ هزار و ۲۵۰ دانش‌آموز واجد شرایط واکسیناسیون داریم که ۹۵.۳ درصد این افراد یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند اما متاسفانه پوشش نوبت دوم واکسیناسیون این گروه حدود ۷۵.۹ درصد است. امیدواریم والدین سریعا نسبت به واکسیناسیون فرزندان‌شان اقدام کنند.

  • منبع خبر : ایسنا