خصوصی‌سازی معیوب و سوء مدیریت عامل نابودی هفت تپه بود/هدف گذاری تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در نیشکر هفت‌تپه
خصوصی‌سازی معیوب و سوء مدیریت عامل نابودی هفت تپه بود/هدف گذاری تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در نیشکر هفت‌تپه

کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دوباره به آغوش روزهای خوب و چرخه تولید باز می گردد. حقوق معوقه کارگران به زودی پرداخت می شود. این خبر خوشی بود که صبح چهارشنبه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفتگوی زنده برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی […]

کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دوباره به آغوش روزهای خوب و چرخه تولید باز می گردد. حقوق معوقه کارگران به زودی پرداخت می شود. این خبر خوشی بود که صبح چهارشنبه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در گفتگوی زنده برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیما اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری با حضور در این برنامه، بار دیگر بر همت و تلاش کارگران نیشکر برای بازگشت به چرخه تولید تاکید کرد و بیان داشت که امیدواریم با همت نیروهای این مجموعه عظیم تولیدی، بتوانیم در کمترین زمان به روزهای اوج تولید دست یابیم.

آغاز کار و تلاش در هفت تپه برای بازسازی

وی انتصاب مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و معاونین را برای تسریع بازسازی هفت تپه اعلام کرد و گفت: همه عوامل برای شروع بازسازی هفت تپه مهیا و آماده شده اند و کار و تلاش در این شرکت برای غلبه بر مشکلات از سر گرفته شده است.

سوء مدیریت ها و واگذاری های نامناسب عامل نابودی هفت تپه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی وضعیت این روزهای هفت تپه را بغرنج توصیف کرد و اظهار داشت: هفت تپه به دلیل سوء مدیریت ها در چند سال گذشته وضعیت نامناسبی دارد و همدلی و تلاش همه مجموعه رمز موفقیت این شرکت و بیرون آمدن از این وضعیت است.

ناصری افزود: نیشکر هفت تپه بهترین کشت و صنعت نیشکری ایران بود که به دلیل مختلف از جمله واگذاری نادرست به بخش خصوصی در سال ۹۴ به حاشیه رانده شد.

وی با بیان اینکه در خصوصی سازی شرکت ها باید به اهلش واگذار شود، تاکید کرد که در این واگذاری ها باید به تخصص و تجربه نیز نگاه شود تا خسارت های بیشمار پس از خصوصی سازی در پی نداشته باشد.

هدف گذاری تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در نیشکر هفت تپه

ناصری در ادامه با اشاره به هدف گذاری تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در نیشکر هفت تپه در چند سال آینده گفت: متاسفانه در سال جاری، از هفت هزار هکتار سطح زیر کشت نیشکر هفت تپه به دلیل سوء مدیریت و خشکسالی فقط سه الی چهار هزار هکتار قابل برداشت است که پیش بینی می شود از این میزان برداشت نیشکر، ۲۰ هزار تن شکر تولید شود.

مدیرعامل بزرگترین شرکت تولیدی شکر در ایران، اظهار امیدواری کرد که با تصمیم مشترک قوای قضاییه و مجریه، این شرکت به روزهای طلایی و اوجش برخواهد گشت.

ظرفیت عظیم صنایع نیشکری و چغندری برای تولید شکر

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به صنایع تولید کننده شکر، بیان داشت: صنایع نیشکری و چغندری ایران این پتانسیل را دارند که با تولید بیشتر، از حجم واردات شکر به کشور بکاهند تا در زمینه خودکفایی گام هایی بلندی برداشته شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امسال رسیدن به ظرفیت اسمی تولید شکر قابل دسترس بود اما به دلیل بحران آب و آسیب مزارع نیشکر در اثر کم آبی، پیش بینی می شود ۶۰۰ هزار تن شکر تولید شود اما در شرایط نرمال قادر خواهیم بود به ظرفیت ۷۰۰ هزار تن دست یابیم.

گیاه نیشکر ارزش افزوده بالایی دارد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارزش افزوده بالای گیاه نیشکر، گفت: گیاه نیشکر دارای ارزش افزوده بالایی است و علاوه بر رونق کشاورزی و همچنین تولید شکر، صنعت و اقتصاد استان نیز با کشت نیشکر در خوزستان رونق پیدا کرده است.

ناصری گفت: سود دهی و ارزش افزوده‌ای که از طریق کشت نیشکر نسبت به آب مصرفی ایجاد می‌شود، در مقایسه با سایر گیاهانی مانند گندم، چغندر و کلزا بسیار بیشتر است.

وی در پایان عنوان کرد: در مقایسه های علمی صورت گرفته و تحقیقات گسترده، ارزش افزوده گیاه نیشکر به ازای هر متر مکعب آب به قیمت پایه سال ۱۳۹۶ ،
۱۴۰۰۰ ، چغندر ۸۰۰۰ ، کلزا ۵۰۰۰ و گندم ۳۰۰۰ ریال به ازای مصرف هر متر مکعب آب است. بنابراین گیاه نیشکر ارزش افزوده بالایی ایجاد می کند و منافع اقتصادی زیادی را به همراه دارد.