انتخابات چالش برانگیز هیات والیبال استان خوزستان   
انتخابات چالش برانگیز هیات والیبال استان خوزستان   

برگزاری مجمع والیبال استان خوزستان پس از ماهها تاخیر برگزار خواهد شد اما اعتراض جامعه والیبال در خصوص عملکرد اداره کل ورزش در این انتخابات به نقطه اوج خود رسیده است. 

 

 

به قلم:منصور بزرگمهر

برگزاری مجمع والیبال استان خوزستان پس از ماهها تاخیر برگزار خواهد شد اما اعتراض جامعه والیبال در خصوص عملکرد اداره کل ورزش در این انتخابات به نقطه اوج خود رسیده است.

شنیده ها حاکی از آن است که احکام اعضا مجمع از طرف افشین حیدری در حالی صادر شده که برخی اشخاص بدون‌ داشتن معیارهای لازم و با شاخصه پایین و غیر فعال برخلاف مفاد آیین‌نامه حق رای را به دست آورده اند.

علاوه بر این به گفته برخی کارشناسان رشته والیبال اقداماتی پیشاپیش توسط هیات والیبال صورت گرفته که شائبه جهت دهی به مجمع انتخابات را دو چندان کرده است که در ادامه به برخی موارد اشاره شده است:

در یکی از موارد یک نامه رسمی از طرف هیات والیبال  خوزستان به فدراسیون والیبال مبنی بر حذف تنها گزینه واجد شرایط در کلاس مربیگری سطح ۲ به بهانه “عدم همکاری وی با هیات” ارسال گردید، درحالیکه مطابق آیین نامه این مربی با داشتن کارت مربیگری سطح ۲ می توانست جهت عضویتِ مجمع در اولویت قرار گیرد اما با حذف ایشان که یک منتقد عملکرد هیات بود این امکان میسر نشد.

مورد دیگر نامه نگاری هیات والیبال با فدراسیون به منظور فعال جلوه دادن یک داور غیرفعال بوده به طوریکه سابقه سوت زدن در لیگ های کشوری را نداشته است. این فرد امروز در لیست نهایی مجمع انتخاباتی هیات والیبال قرار گرفته است.

از دیگر موارد اینکه برای شرکت در کلاس های مربیگری سطح۱ بین‌الملل که ۹ متقاضی از خوزستان داشته است، هیات والیبال تنها مدارک دو تن از افراد را به فدراسیون ارسال می کند که یکی از آنها از بستگان سرپرست هیات و دیگری فردی است که امروز به عنوان نماینده داوران در لیست مجمع قرار گرفته است بنابراین سایر متقاضیان با توجه به آیین نامه انتخابات که می بایست بالاترین مدرک مربیگری را داشته باشند، شانس عضویت در مجمع انتخاباتی را نیز از دست دادند تا برخی افراد خاص شانس حضور داشته باشند.

اگر لیست معنا دار دوبرابر ظرفیت اداره کل به فدراسیون را که در دو ستون نوشته شده و یک ستون به طور اتفاقی همگی تایید شده اند را در نظر بگیریم مجموع عملکرد هیات والیبال استان، اداره کل ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون والیبال در موارد ذکر شده بسیار سوال برانگیز خواهد بود.