ناظر گمرکات خوزستان با صدور پیامی فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را به جامعه رسانه ای استان خوزستان تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان، غلامرضا بلوطی میرزا با صدور پیامی فرارسیدن ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را به اصحاب رسانه ‌و جامعه خبرنگاران ‌و رسانه خوزستان تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام ناظر گمرکات خوزستان بدین شرح است:

نون و القلم مایسطرون

جان نباشد جز خبر در آزمون
هر که را افزون خبر جانش فزون
اقتضای خبر چو ای دل جان آگهی است
هرکه اگه تر بود جانش قوی است

رسانه همواره نماینده بیدار افکار عمومی و وجدان بیدار جامعه بوده است؛ آنچه رسانه را از سایر صنوف و کسب و کارها متفاوت و متمایز کرده سخن گفتن از دردها و دغدغه ها و نمایش واقعیت ها و حقایق است.

خبرنگاران و روزنامه نگاران همواره جزو مظلوم ترین و در عین حال شریف ترین اقشار جامعه ایرانی بوده و هستند؛ سختی و دشواری کار آنها بر همگان عیان است و البته ظهور فضای مجازی نیز در عین تسهیل در کار رسانه اما خود رقیبی برای اصحاب رسانه شده است.

در خوزستان به واسطه وجود مشکلات و مسائل و بحران های متفاوت اجتماعی سختی کار در رسانه بیشتر است و خبرنگاران همواره در همه صحنه ها حضور داشته اند.

در جریان سیل سال ۹۸ اصحاب رسانه خوزستان صحنه های ماندگاری را آفریدند که در تاریخ این سرزمین ثبت شد.

واقعه تلخ تروریستی ۳۱ شهریور نیز مهر تائیدی بر سختی جانکاه کار در رسانه است، اما در عین حال علاوه بر سختی کار عدم امنیت و ثبات شغلی در شرایط سخت اقتصادی روزهای سختی را به لحاظ معیشتی برای جامعه رسانه رقم زده است.

با همه این تفاسیر اصحاب رسانه همواره بی تعارف در خط مقدم جنگ رسانه ای بودند و هستند؛ در ایام کرونا نیز خبرنگاران خوزستانی هم در خط مقدم بودند و هم حماسه آفریدند و با حضور در مراکز درمانی دوشادوش کادر درمان تصویرگر زحمات مخلصانه کادر درمان بودند.

اینجانب فرارسیدن روز خبرنگار را به خبرنگاران و اصحاب شریف و ارجمند رسانه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات استان خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز