لزوم ارائه یک برنامه گردشگری به ستاد کرونا استان خوزستان
لزوم ارائه یک برنامه گردشگری به ستاد کرونا استان خوزستان

یک فعال و کارشناس ارشد گردشگری خوزستان در  مصاحبه با رسانه خوز توریسم گفت: چنانچه متولیان و متخصصان برنامه ریزی گردشگری خوزستان تاکنون نسبت به ارائه برنامه ای متناسب با دوران کرونایی به ستاد کرونای استان اقدام نکرده‌اند، نیاز است هرچه سریعتر نسبت به تدوین و ارائه برنامه ای متناسب با این شرایط به منظور بازگشایی و فعالیت اماکن گردشگری از جمله هتل ها و اقامتگاه ها در استان خوزستان اقدام نمایند.

به گزارش تارنمای جنوب زیبا راکی با بیان این مطلب اظهار کرد: تعطیلی پیاپی و طولانی مدت  اماکن گردشگری به صاحبان این مشاغل  آسیب  فراوان اقتصادی وارد نموده و افت نیروی انسانی را  نیز به دنبال داشته است.

وی افزود: توقف فعالیت های گردشگری در آغاز ورود ویروس کرونا به کشور کار درستی بود. چرا که کشور غافلگیر شده بود و سازوکار مشخصی جهت ایمن سازی گردشگران در مقابله با این ویروس کشنده در دستور کار دولت نبود. ولی حالا پس از گذشت حدود سه ماه از ورود کرونا و آشنایی با روش های پیشگیری از شیوع آن، عدم دارا بودن برنامه مشخص و مدون جهت بازگشایی اماکن گردشگری و ادامه فعالیت صاحبان این مشاغل که هم اکنون با بحران مالی بسیاری روبرو هستند به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

این فعال و کارشناس ارشد گردشگری خوزستان در پایان تصریح کرد: حمایت مالی هتلداران از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعطای وام های کم بهره، ابلاغ شیوه نامه هایی به هتلداران که به بازگشایی مجدد هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی منجر می شود مثل پذیرش مهمان کمتر نسبت به کل ظرفیت هتل، ملزم نمودن مهمانان و کارکنان هتل به رعایت اصول اولیه بهداشتی، داشتن گواهی تایید سلامت، استفاده از ماسک، شستشو و ضدعفونی دستها با قرار دادن مایع ضدعفونی در بخش های مختلف اماکن اقامتی و هتل، استفاده از روکش های سرویس خواب یکبار مصرف ویژه هر کدام از مهمانان در اتاق و نیز استفاده از ظروف یکبار مصرف از جمله توصیه‌هایی است که در این زمینه می‌شود.