دیدار معاون شورای مقاومت جمعیت فلسطین با خانواده شهید کجباف
دیدار معاون شورای مقاومت جمعیت فلسطین با خانواده شهید کجباف

به مناسبت سالگرد شهادت هادی کجباف و روز تشکیل سپاه پاسداران عبدالرحیم خسروی معاونت شورای مقاومت جمعیت فلسطین با خانواده این شهید مدافع حرم دیدار کرد.

به گزارش تارنمای جنوب در این دیدار همسر شهید کجباف در ابتدا ضمن خوشامدگویی به حاضرین از خاطرات و حضور شهید در سوریه و دیدگاهش نسبت به مردم فلسطین گفت.

وی ادامه داد: شهید کجباف همیشه آرزوی جنگیدن با اسرائیل را داشت و حتی برای رسیدن به این آرزو در جنگ سی و سه روزه نیز ثبت نام می‌کند ولی در آن زمان با رفتن او موافقت نمی‌شود.

همسر شهید کجباف با بیان اینکه این شهید والامقام برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)و مردم سوریه آرام و قرار نداشت اظهار کرد: شهید کجباف در سال ۹۲ و۹۳ برای جنگ با داعش به سوریه می‌رود و اگر چه بعد از دو ماه با مجروحیت شدیدی که پیدا می‌کند در بیمارستان بستری می‌شود ولی با اصرار از بیمارستان مرخص و باردیگر عازم میدان نبرد در سوریه می‌شود و حتی بعد از سه ماه جنگ با داعش نیز خانواده خود را برای زیارت به سوریه دعوت می‌کند.

وی بیان کرد: در آن زمان وقتی به شوخی به شهید گفتم حال که قرار است به منطقه جنگی برویم لااقل این نوه چند ماهه را با خود نیاوریم تا اگر شهید شدیم حتی الامکان بازمانده‌ای داشته باشیم در این هنگام ایشان در جواب به من گفت: «گیر نده چند ماهه را نیز همراه خود بیاورید»

همسر شهید کجباف ادامه داد: بعد از رسیدن به فرودگاه و استراحت در یک هتل ما را به مناطقی از سوریه بردند که در آن مناطق به عینه شاهد درگیری شدید بین نیروهای خودی با مزدوران داعشی بودیم که در این موقع شهید کجباف به ما گفت دلیل اینکه از شما خواستم به اینجا بیایید همین بود که نه تنها از نزدیک عمق درد مردم سوریه را درک کنید بلکه جانباختگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام را نیز با تمام وجود از نزدیک ببینید و بعد از شهادتم این رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام را به نسلهای آینده منتقل کنید.

وی شاه کلید موفقیت در تمامی عرصه‌ها را اطاعت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای دانست و‌ گفت: مسئولین در برابر تمامی شهدا مسئول هستند و باید در هر مسئولیتی هستند جوابگوی مردم و شهدا باشند زیرا شهدا زنده‌اند و‌ بر اعمال آنها نظارت دارند.

همسر شهید کجباف با بیان اینکه مسئله فلسطین هیچ گاه نباید مورد فراموشی قرار بگیرد اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند مشکل فلسطین مشکل کل جهان اسلام است و مسلمانان باید این مشکل را با کمک همدیگر حل کنند.

وی در پایان ضمن اشاره به دوم اردیبهشت ماه روز تشکیل سپاه و آرزوی موفقیت برای تمامی پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به گفته امام خمینی (ره) اگرسپاه نبود مملکت هم نبود.

گفتنی است همسر شهید کجباف پس از شهادت همسرش در سوریه در مقابل درخواست داعش برای دادن پیکر شهید در قبال وجه نقد یا تعویض با اسرای داعشی گفته بود که من چیزی را که در راه خدا داده‌ام به هیچ عنوان پس نخواهم گرفت و لذا نه وجه نقدی میدهیم و نه اسیری از جنایتکاران داعشی را آزاد میکنیم مهم اصل روح شهید کجباف بود که آنهم به آسمان عروج کرده است و بدین ترتیب وی درخواست مزدوران داعشی را بدین گونه رد می‌کند.

در ادامه این دیدار نیز معاونت شورای مقاومت جمعیت فلسطین ضمن تبریک روز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی فرمود « اگر سپاه نبود مملکت هم نبود» زیرا سپاه پاسداران در تمامی فتنه ها و اتفاقات پیش آمده برای نظام مقدس جمهوری اسلامی همیشه با جانفشانیهای سربازان جان برکف امام زمان در میدان حاضر بوده و مانع از ضربه‌های بدخواهان به این کشور شده است.

خسروی ضمن بیان این مطلب که رشادتها و فداکاری‌های خانواده شهدا کمتر از شهادت نیست در خطاب به همسر شهید کجباف بیان کرد: من سر تعظیم در مقابل شما فرود میارم زیرا شما در موقعی که جنازه شهید در دست بی رحم ترین دشمن اهل بیت و اسلام و ایران بود و آنها برای تحویل پیکر شهید کجباف شروطی از جمله درخواست پول و آزادی اسرای داعشی گذاشته بودند شجاعانه ضمن رد این درخواستها فرموید « ما باخداوند معامله کرده ایم و چیزی را که درراه خدا می‌دهیم پس نخواهیم گرفت»؛ لذا شما اولین بانوای ایران اسلامی بودید که با شروط دشمن موافقت نکردید.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای فرمودند که «خانواده شهیدان چشم و چراغ مملکت هستند مامدیون شما خانواده شهیدان هستیم و به برکت خون این شهیدان بزرگوار هست که روز به روز نظام مقدس اسلامی قلعه ها پیروزی را یکی پس ازدیگری فتح میکند»؛ انشالله همانطوری که رهبری فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و به امید روزی که همه ما نماز جماعت را درقدس شریف برپا خواهیم کرد.