فراخوان اولین دوره شعر آستاره منتشر شد
فراخوان اولین دوره شعر آستاره منتشر شد

مدیر انتشارات خط تیره و دبیر اولین دوره شعر آستاره گفت: انتشارات خط تیره با همکاری موسسه فرهنگی هنری کیمیا هنر آیاپیر اولین دوره ی سراسری “شعر آستاره” را با هدف اعتلای فرهنگ و هنر اصیل ایل بختیاری، ترویج فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی، ثبت و چاپ آثار در کتاب مجموعه شعر در دو بخش آزاد و کودکانه لری بختیاری برگزار می‌کند.

به گزارش تارنمای جنوب رشید کیوانی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: بخش آزاد این جشنواره شامل فرهنگ و آداب رسوم ایل بختیاری و بخش کودکانه نیز از اشعار و ترانه های کودکانه، بازی و سرگرمی های کودکان بختیاری تشکیل شده است.

وی در مورد شرایط شرکت در این جشنواره گفت: برای شرکت‎کنندگان محدودیت سنی و منطقه‎ای وجود ندارد،
قالب اشعار ارسالی به جشنواره می‎تواند کلاسیک، آزاد و ترانه باشد، شاعران طنز پرداز نیز می‎توانند اشعار خود را در قالب های یاد شده به جشنواره ارسال نمایند.

دبیر اولین دوره شعر آستاره ادامه داد: اشعار هر بخش در صورت رسیدن به حد نصاب به صورت جداگانه داوری می‎شوند و در غیر این صورت با توجه به قالب اثر، در بخش‎های دیگر داوری خواهند شد، شرکت‎کنندگان می توانند حداقل ۳ و حداکثر ۵ اثر به دبیرخانه ارسال نمایند. همچنین هر شرکت‎کننده می‎تواند علاوه بر شرکت در بخش آزاد (با توجه به این که همه ی آثار ارسالی باید در یک قالب باشند) در بخش اشعار کودکانه نیز شرکت نماید و صحت محتوا و اصالت اثر نیز بر عهده شرکت کننده می باشد.

مدیر انتشارات خط تیره تصریح کرد: شرکت‎کنندگان می توانند جهت ارسال آثار خود از یکی از راه‎های زیر اقدام کنند:
۱-  آثار خود را به صورت تایپ شده در نرم افزار WORD ، به همراه مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، شهر و شماره تماس به دبیرخانه ی به نشانی اینترنتی khate.tireh.1@gmail.com ارسال کنند. (توجه داشته باشید که همه ی آثار ارسالی حتما در یک فایل word  ارسال گردد)
۲-  آثار خود را به صورت تایپ شده به همراه مشخصات کامل شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، شهر و شماره تماس به شماره  تلگرام ۰۹۳۳۳۱۵۰۵۰۵ ارسال کنند. این شماره فقط جهت ارسال آثار در نظر گرفته شده و قابل تماس نیست.

کیوانی افزود: البته انتشارات خط تیره حق انتخاب و چاپ آثار رسیده در قالب کتاب و سایر برنامه های فرهنگی و هنری را برای خود محفوظ میدارد.

وی اظهار کرد: اولویت انتخاب در مرحله ی نهایی با آثاری است که در جشنواره های دیگر برگزیده نشده باشند. به سه نفر از برگزیدگان بخش آزاد و سه نفر بخش کودکانه لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه ی نقدی اهدا می‎شود.

دبیر اولین دوره شعر آستاره در پایان آخرین مهلت ارسال آثار را روز جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی از طریق صفحه اینستاگرام انتشارات خط تیره
Instagram.com/khat_tireh
می باشد و آئین رونمایی از کتاب نیز در پاییز ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.