خانواده شهید سید خلیل هاشمی فر در پیامی فرا رسیدن 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را به مردم شهیدپرور کشور تبریک گفتند.

به گزارش تارنمای جنوب در این پیام آمده است: شهدا، رفته اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهادت، مرز زمین و آسمان است. شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده‌اند.

بیست و دوم اسفند، سالروز صدور فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی است و نامگذاری این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا، تداعی‌گر ارزش و قداست خون شهدای سرافراز و مقام والای شهیدان گلگون کفن در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است و بی شک اقتدار، امنیت، پیشرفت و توسعه کنونی کشور، مرهون خون‌های پاک و مقدس این عزیزان است.

شهدای انقلاب اسلامی با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، به ندای، ولی زمان و مقتدای خویش امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با خون خود نهال انقلاب را حیات بخشیدند و تا پای جان برای تحقق و استقرار حکومت اسلامی ایستادند تا با حاکمیت اسلام و قرآن، انسان را به درجه رفیع خلیفه الهی و عبودیت برسانند و همچون شمع، چراغ محفل بشریت شوند.

خانواده شهید هاشمی فر به نوبه خود ضمن گرامیداشت بیست و دوم اسفند روز بزرگداشت شهدا، امید است مردم عزیز ایران اسلامی این روز را به عنوان نقطه عطف برای تجدید پیمان با آرمان‌ها و اهداف آنان به حق پیوستگان در راستای راهشان باشد. شهدایی که میکوشند که ما آسوده خاطر باشیم در امنیت کامل باید به اینان افتخار کرد.

شهدا، حیثیت خون را فریاد زدند، تا ما گوشت و پوستمان را از جرعه عطش و شور بپرورانیم. شهیدان مظهر هدف، تلاش و تداوم هستند. (مقام معظم رهبری)

دکتر سید محمدامین هاشمی فر برادر مهندس شهید سید خلیل هاشمی فر

گفتنی است افسر وظیفه شهید سید خلیل (علی) هاشمی‌فر فررند سید علی‌اصغر در تاریخ 22 اسفندماه سال 1371( مقارن با روز شهید در تقویم جمهوری اسلامی ) در بهبهان به عنوان دومین فرزند خانواده دیده به جهان گشود.

او پس از پایان تحصیلات و دریافت مدرک کارشناسی ارشد به سربازی اعزام شد و در حال انجام خدمت در سپاه ولیعصر(عج) استان خوزستان در صبح روز شنبه 31 شهریورماه سال 1397 و در رژه نیروهای مسلح در اهواز توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.