معاون بهداشت دانشگله علوم پزشکی اهواز گفت: اگر از من بخواهند که روی ویروس کرونا اسمی بگذارم نام آن را ترامپ اعلام می‌کنم چون رفتار این ویروس هر بار متفاوت می‌شود.

به گزارش تارنمای جنوب دکتر حسین زاده در نشست خبری  امروز دوشنبه پنجم اسفند اظهار کرد تا قبل از اینکه چین تحفه خودش را به دیگر کشورها صادر کند شرایط برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تفاوت داشت ولی در حال حاضر که این ویروس وارد کشور شده برخوردها برای مقابله با آن نیز نسبت به چند وقت قبل متفاوت خواهد بود.

وی بیان کرد: نظام مراقبتی یک سری اصول دارد و همه افراد نباید فقط به دنبال تعداد آماری افراد مبتلا به این ویروس باشند؛ اگر من متخصص به دنبال این آمار هستم چون وظیفه دارم در کنار شناسایی، تشخیص، پیشگیری و درمان به دنبال تعداد افراد مبتلا شده باشم.

حسین زاده گفت: رسالت بهداشت پیشگیری در سطح یک است و برای انجام پیشگیریهای بهتر قطعاً به فعالیت سربازان اطلاع رسانی یعنی خبرنگاران نیاز داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: تا امروز هیچ مورد بیماری ابتلا به کرونا ویروس در استان خوزستان نداریم و نتایج نمونه گیری و آزمایش افراد مشکوک نیز منفی اعلام شده است.

وی تصریح داشت: قطعاً همه افراد در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند ولی شاهراه اصلی برخورد با آن داشتن یک رفتار منطقی است چون رفتارهای منطقی از بروز مشکلات پیشگیری می کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه اپیدمی های بسیاری در کشور ایران با آرامش پشت سر گذاشته شده گفت: مردم باید آرامش داشته باشند و در عین حال از ورود به تجمعات مختلف خودداری کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر اینکه خودمراقبتی اولین نیاز فعلی مردم است، یادآور شد:  تا امروز آموزش و پرورش همکاری خوبی برای فرهنگ سازی و آموزش توصیه های مختلف بهداشتی داشته و مربی و مراقبان بهداشتی معاونت تربیت بدنی این اداره کل نیز همراهی می کنند.

وی در پایان گفت: اگر از من بخواهند که روی ویروس کرونا اسمی بگذارم نام آن را ترامپ اعلام می‌کنم چون رفتار این ویروس هر بار متفاوت می‌شود.