در آیینی با حضور معاون راهبری شركت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و مدیر كل حراست و امور محرمانه این صنعت در نیروگاه رامین اهواز، خلیل محمدی به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره اين نيروگاه منصوب و از خدمات ناصر محمدی مدیر عامل پیشین اين مجموعه صنعتي تقدیر شد.

به گزارش تارنمای جنوب و به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز در این مراسم عبدالرسول پیشاهنگ معاون راهبری تولید برق حرارتی كشور ضمن تقدیر از خدمات شایسته ناصر محمدی مدیر عامل پیشین این نیروگاه اظهار داشت: استان خوزستان سرزمین مقدسی است كه شهدا و ایثارگران زیادی را در خود دیده و خرسنديم كه نیروگاه رامین طي ۴۰ سال فعالیت مستمر خود توانست با تولید این انرژی انرژی حیاتی نقش مهمی را در ایجاد و توسعه زیرساخت های استان خوزستان ایفا نماید.

وي نیاز شبكه سراسری برق كشور در همه فصول سال به تولید برق این نیروگاه را نشان از اهمیت این مجموعه توليدي در صنعت برق دانست و گفت: در فصل تابستان و پيك مصرف برق در شرایطی كه اكثر نیروگاه های برق آبی از مدار خارج می باشند نیروگاه به رامین فشار مضاعفی وارد می شود و به همین دلیل همیشه قدردان تلاش ها و همت والاي كليه كاركنان و مدیران این مجموعه هستیم.

پيشاهنگ با اشاره به تخصص ها و تجارب ارزشمند كاركنان نیروگاه رامین در بخش‌های مختلف از پتانسیل این نیروگاه به منظور ایجاد يك مركز آموزشی – تخصصی در صنعت برق. كشور خبر داد و افزود: كشورهاي غربی همواره سعی نمودند كشورمان را در همه زمینه‌ها مورد تحریم خود قرار دهند و ما نیز سعی نمودیم با تلاش و تمركز بر استعدادها و توانمندی های خود، نیازها و چالش های فنی – مهندسی در صنعت برق را مرتفع نماییم.

معاون راهبری تولید برق حرارتی كشور توجه به اقتصاد مقاومتی و اعتماد به توليدكنندگان داخلی و شركتهاي خدمات مهندسي ايراني را مهمترین راه برون رفت و كليد توسعه و پیشرفت كشورمان به ویژه در صنعت برق دانست و بر اهتمام مدیران و كاركنان خلاق صنعت برق در این خصوص تاكيد نمود.

وی ضمن آرزوي موفقيت براي خليل محمدي مديرعامل جديد اين نيروگاه، قانونمداری، تعامل با مسئولان استانی ، مشورت با مدیران صنعت برق، صیانت از محیط زیست، افزایش سطح آمادگی واحدهای تولید برق، كاهش خروج هاي اضطراری واحدهاي توليد برق و همچنین بهبود راندمان واحدهای نیروگاهی را مهمترين برنامه و انتظار خود از مدیریت جدید عنوان نمود.

ناصر محمدی مدیرعامل پیشین نیروگاه رامین نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از دستاوردها، وضعیت واحدهای تولیدی، اقدامات انجام شده و پتانسیل این نیروگاه در بخش های مختلف پرداخت.

وی ضمن تقدیر از همكاري و همدلي مجموعه نیروگاه رامین، تولید پایداری این انرژی حیاتی را مرهون همت و تلاش كليه كاركنان و مدیران این نیروگاه دانست و با اشاره به پتانسيل اين نيروگاه اظهار اميدواري نمود با حضور مديريت جديد شاهد بهبود عملكردها، توليد پايدار انرژي برق و استمرار خدمت رساني به مردم باشيم.

خلیل محمدی مدیر عامل جدید این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی نيز به بیان اهداف و برنامه‌های خود به منظور تقویت این نیروگاه پرداخت و با یادآوری مسیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسئولیت پذیری و تعهد به آرمانهاي كشور عزيزمان اظهار داشت: خدمت در سرزمین خوزستان كه يادآور حماسه و ایثار ملت شریف ایران اسلامی است آرزو و توفیقی است كه نصیب اینجانب شده و امیدوارم با همت همدلی وهمكاري همه مجموعه نیروگاه رامین بتوانیم دين خود را به این سرزمین و مردم آن ادا نمايم.

وی برنامه ریزی هوشمندانه و استراتژی و مبتنی بر دانش و تخصص را مهمترین رويكرد خود به منظور تحقق رسالت این نیروگاه دانست و با اشاره به پتانسیل بالای سرمایه‌های انسانی و تجارب ارزشمند تلاشگران نيروگاه رامين اظهار امیدواری نمود با تدوین افق‌های هدفمند و استفاده حداكثري از توانمندي ها و پتانسل بالاي آنان شاهد بهبود نقاط قوت و رفع چالشهاي این مجموعه در صنعت برق كشور باشیم.

گفتني است خلیل محمدی مدیرعامل جدید نیروگاه رامین از مدیران شاخص صنعت برق حرارتی كشور است و بیش از این نیز معاونت فنی مهندسی و عضویت هیئت مدیره نیروگاه شازند را عهده دار بود.