معاونت مالی و اعتباری بانک ملی خوزستان جمع پرداختی تسهیلات به واحدهای صنعتی را ۳۷۶ فقره دانست و گفت: این تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی و صنعتی با اعتباری معادل ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطاء شده است.

به گزارش تارنمای جنوب غلامعلی آبی در نشست خبری مدیران کل استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه اول سال جاری کل تسهیلات پرداختی بانک ملی 83 هزار و 726 فقره پرونده بوده که معادل 33 هزار میلیارد ریال است.

معاونت مالی و اعتباری بانک ملی خوزستان ادامه داد: از این تعداد با توجه به نگاهی که دولت بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه داشته در ۱۰ ماهه اول ۲۸ هزار و ۲۱ فقره بالغ بر ۶۷۸ میلیارد تومان اعطای تسهیلات قرض الحسنه داشته ایم.
وی پرداخت تسهیلات وام ازدواج را ۱۳ هزار و ۶۲۹ فقره معادل ۴۲۶ میلیارد تومان پرداخت دانست و عنوان کرد: در سایر موراد قرض الحسنه که از طریق مراکز و مراجع پرداخت شده نیز ۹ هزار و ۷۳۵ فقره تسهیلات معادل ۱۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کردیم.

وی با بیان اشاره سیل سال جاری در استان خوزستان تصریح کرد: بانک ملی هم یکی از چند بانکی بود که باید بر اساس تکالیف ابلاغی در این زمینه قدم برمی داشت.

آبی از اعطای تسهیلات در دو بخش مسکونی و کشاورزی خبر داد و تشریح کرد: در بخش مسکونی دو هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات بالغ بر ۵۱۷ میلیارد تومان و در بخش کشاورزی ۷۴۶ فقره تسهیلات معادل ۱۴۸ میلیارد تومان به سیل زدگان پرداخت شده است.

معاونت مالی و اعتباری بانک ملی خوزستان افزود: از بابت زلزله ای که در مسجدسسلیمان رخ داد، در سال جاری ۲۵۷ میلیارد تومان پرداختی داشتیم.

وی با بیان اینکه برای حوزه خود اشتغالی نیز به بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید پرداختی داشته ایم، عنوان کرد: سه هزار و ۴۲ فقره معادل ۸۰۷ میلیارد تومان پرداخت کردیم و در سایر موارد تسهیلات ارزان قیمت (۱۸ درصد که ۱۴ درصد آن را مردم می دهند) ۹۲۳ فقره به بخش مسکونی آسیب دیده از سیل با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

آبی در پایان جمع پرداختی تسهیلات به واحدهای صنعتی را ۳۷۶ فقره دانست و گفت: این تعداد به واحدهای تولیدی و صنعتی با اعتباری معادل ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطاء شده است.