مردم شریف و قهرمان خوزستان در خصوص سرگذشت وزارتخانه های نفت و نیرو و انتخاب گزینه های پیشنهادی این وزارتخانه ها و انتظارات آینده و بحق خود در دولت جدید بیانیه ای صادر نمودند.

به گزارش تارنمای جنوب، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری: “باید برای خوزستان،تلاشهای مجدانه،دلسوزانه و مدبرانه انجام بگیرد”.

ضمن عرض سلام خدمت عموم مردم شریف ایران و همچنین عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین(ع)

آنچنانکه مستحضرید بدنه وزارتخانه های نفت و نیرو در سالهای گذشته با بی تدبیری ها و کارهای غیرکارشناسی و گماشتن افراد غیرتخصصی در سمت های کلیدی و با به آتش کشیدن منابع و ماهیت خود، بجای پیشرفت در حوزه های نفت و گاز و آب و برق کشور، به مسیر تاریک پسرفت سوق داده شده است.

یکی از مهمترین ایرادات وارد به وزارت افرادی که خود را ژنرال و فرمانده و کاپیتان معرفی نموده اند، تباه سازی زندگی مردمانی است که با هزاران امید و آرزوی پیشرفت و توسعه و با اهرم های تعهدی وزارتخانه های نفت و نیرو در مسؤلیتهای اجتماعی و درصدهای تخصیصی به مناطق محروم،تمام امیدشان را بر این عهد و قانون بنا نهادند، اما نخواستند و نگذاشتند و زیر عهد خود زدند!
آری،خوزستان…استانی که به لحاظ درآمدی و نقش آفرینی در اقتصاد ملی، سرآمد استان های کشور محسوب می شود‌ اما متاسفانه دولت های گذشته برای رفع مشکلات اساسی مردمانش،به سادگی از جایگاه این استان مهم چشم پوشی کرده اند و بجای تلاش در جهت رفع محرومیت ها، تنها برای کاستن از بار روانی و حقارت بار واژه استان محروم، این واژه را با بذل و عنایت خود به استان کم برخوردار تغییر داده اند.
قضاوت در این حوزه در قبال آنچه که طی سالهای اخیر اتفاق افتاد و خیانت هایی که در همه ابعاد به کشور و مردم شریف ایران و بالاخص استان خوزستان تحمیل گردید را به دستگاه های قضایی عادل و بزرگان کشور میسپاریم و امروز بحث اصلی ما نه از گذشته بلکه در مورد آینده این صنایع عظیم میباشد.

با پایان یافتن کابوس وزارت آقایان زنگنه و اردکانیان و ورود به دوره پسا کابوس ایشان، و در این برهه و با توجه به محوریت استان خوزستان بعنوان قطب اقتصاد ایران و نظر به اینکه علیرغم انتظار همگان،هیچ کدام از وزرای اقتصادی معرفی شده به مجلس،خوزستانی نبودند،و با احترام به انتخاب ریاست محترم جمهور و همزمانی که جناب آقای دکتر رئیسی گزینه های متخصص و باتجربه را برای وزارت های نفت و نیرو به مجلس معرفی نموده اند که تا حدودی باعث مسرت گردید.علی ایحال از ریاست محترم جمهوری و از وزرای پیشنهادی نفت و نیرو و همچنین از مجلس محترم شورای اسلامی و بویژه مجمع نمایندگان استان خوزستان و بالاخص کمیسیون محترم انرژی این خواسته بجاست و می بایست عملی گردیده، که با توجه به ظرفیت بیشترین مخازن نفتی و تولید حدود ۸۵ درصدی نفت در مناطق نفتخیز جنوب و همچنین وجود چندین سد و نیروگاه بزرگ و وجود سه رودخانه عظیم در این استان زرخیز،حداقل مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران و معاونتهای آب و برق وزارت نیرو، از خوزستانی باشد که در میان وزرای اقتصادی دولت نماینده ای ندارد!

مردم نجیب و شریف استان خوزستان، همچنین از وزرای نفت و نیرو دولت آیت الله رئیسی نیز انتظار دارند برنامه های خود در حوزه مسئولیت های اجتماعی را ارائه و عملی نموده و کابوس وعده های عملی نشده وزرای قبلی نفت و نیرو را از زندگی مردم باوفای خوزستان بردارند.
مردم مظلوم استان خوزستان خواستار بازگشت عزت به نفت و نیرو در جنوب با ابزار حکمت بوده و میخواهند وزرای آینده نیرو و نفت بیشترین بهره برداری از پتانسیل منابع غنی انسانی جنوب را داشته و همچنان که بنا به فرموده امام راحل (ره)؛”خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد”،وزرای نفت و نیرو نیز دین خود را به استان قهرمان پرور خوزستان ادا نمایند.
در پایان ضمن تبریک به آقای رئیسی به سبب انتخاب وزرای نیرو و نفت، از اعضای محترم مجلس شورای اسلامی خصوصا کمیسیون محترم انرژی خواستاریم با مد نظر قرار دادن فریاد های حق خواهی چندین ساله مردم شریف خوزستان،ترتیبی اتخاذ نمایند که مدیریت وزارتخانه های نفت و نیرو دوباره به دست افراد با برنامه و خون دل خورده برسد. چرا که معتقدیم تخصص و تجربه و روحیه جهادی و انصاف در کنار مقبولیت در بدنه وزارتخانه های نیرو و نفت باعث پیشرفت های شگرفی در تولید و اشتغال شده و منشاء ثمرات فراوان در ایران اسلامی و استان خوزستان خواهد شد.

والسلام عل