استقبال خانواده نفت از اجرای سوگنامه «بانوی باران» در روز پایانی
استقبال خانواده نفت از اجرای سوگنامه «بانوی باران» در روز پایانی

در بخش انتهایی این نمایش که همزمان با برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام و تازه تفحص شده ۸ سال دفاع مقدس در سراسر کشور همراه بود با حضور پیکر یکی از شهدای گمنام، پیچیده شده در پرچم سرخ عتبات حسینی در محل نمایش عجین گشت و فضای سالن معطر به حضور شهدا شد و  مداحی آقای عباس گلشنی، بر فضای […]

در بخش انتهایی این نمایش که همزمان با برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام و تازه تفحص شده ۸ سال دفاع مقدس در سراسر کشور همراه بود با حضور پیکر یکی از شهدای گمنام، پیچیده شده در پرچم سرخ عتبات حسینی در محل نمایش عجین گشت و فضای سالن معطر به حضور شهدا شد و  مداحی آقای عباس گلشنی، بر فضای حزن انگیز سالن افزوده شد.

مهندس علیرضا دانشی در انتهای این نمایش با حضور در میان بازیگران و عوامل این اثر، ضمن تقدیر از تلاش آنان، این نمایش را جزو آثار فاخر و برجسته هنری استان در زمینه نمایش مظلومیت اهل بیت(ع) خواند و اظهار داشت: آثار فاخر همچون نمایش «بانوی باران» نشان می‌دهند که اگر نمایش خوب و فنی تهیه و اجرا شود، با استقبال طرفداران همراه خواهد بود به خصوص در موضوعات تاریخی که تاریخ اسلام و ایران مملو از داستان‌ها و روایت‌هاست.

وی افزود: سرگذشت زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به خصوص ایام کوتاه پس از رحلت نبی مکرم اسلام، شامل حوادث حزن انگیز بسیاری است که روایت متعددی از آن‌ها نقل شده است و در این نمایش مشخص است بهترین و صحیح ترین روایت‌ها انتخاب و نقل شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تقدیر از تلاش همه بازیگران و عوامل این اثر گفتبازیگران این اثر بسیار خوب نقش آفرینی کردند جای خداقوت و تبریک به آنها دارد و از همه مهم تر محتوای این اثر نیز بسیار فاخر و خوب تدوین شده است که باید از تمام عوامل آن قدردانی کرد.

کارگردان این اثر، در حاشیه اجرای روز پایانی و گفت‌وگو با خبرنگار nisoc گفت: کار نمایش نامه نویسی اثر «بانوی باران» با اقتباس از کتب تاریخی و مقاتل صحیح از حدود یک سال پیش آغاز شده و تمرین این اثر نیز از حدود ۳ ماه پیش انجام پذیرفت.

وی افزود: این اثر روایتگر زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) از تولد تا شهادت و تدفین ایشان است که شامل تابلوهای متعددی از مهمترین اتفاقات و حوادث در طول زندگی کوتاه حضرت بود که به صورت سلسله وار به نمایش در آمد.

این هنرمند برجسته خوزستانی با اشاره به نقش آفرینی جمعی از هنرمندان استان در این اثر بیان داشت: این نمایش شامل ۴۰ نفر بازیگر و ۲۵ نفر عوامل پشت صحنه است که مجموعاً شامل ۶۵ نفر از است و به جز ۲ نفر همه از بازیگران و هنرمندان خوزستان هستند.

وی ادامه داد: از جمله عوامل پشت صحنه این اثر می‌توان به مسعود قاسمی مشاوره مذهبی، سید محمد حسینی راوی، عباس گلشنی مداح، سارا فاضلی گفتار نمایش، حمید زاهد نمازی دستیار کارگردان، غلامرضا رمضانی و میلاد بهاروندی موسیقی اشاره کرد.

وحید فقیهی، احسان عباسی، پیمان طالب نیا، مریم کلانتریان، فرحناز شریفی، کفایت جادری، حمید زاهد نمازی، حسین ناخدا، محمد غدیری زاده، حسین محبی فر، غلامرضا رمضانی، پگاه معصومی زاده، راحله سرخی، جیران محمدی پور، آرش آریان منش، آزاده قربانی، سایه احمدی، رضا باغبان و علیرضا هادی زاده از جمله بازیگران این اثر نمایشی بودند