بهسازی زیرساخت‌ها و توسعه بندر سجافی هندیجان در دست اقدام است
بهسازی زیرساخت‌ها و توسعه بندر سجافی هندیجان در دست اقدام است
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به لزوم افزایش طول اسکله بندر سجافی هندیجان گفت: بهسازی زیرساخت‌ها و توسعه این بندر در دست اقدام است.

به گزارش تارنمای جنوب، بهروز آقایی عصر امروز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان هندیجان که با حضور استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کاربردی و مهمی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ فروند شناور تجاری خوزستان در بندر سجافی فعالیت دارند، گفت: این شناورها در زمینه ورود کالاهای ملوانی نیز فعالیت چشم‌گیری دارند و موجب اشتغال مستقیم برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر ملوان و خنکار شده است.

آقائی با اشاره به اینکه در محدوده بندر سجافی پروژه‌های متعددی تعریف شده است، افزود: عملیات اجرایی ۵۶۰ میلیارد ریال از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت مقوله ایمنی دریایی عنوان کرد: ترددهای دریایی در بندر سجافی تحت نظارت‌های مرتبط با حوزه جست‌وجو و نجات قرار دارد و به‌منظور گسترش دامنه و ارتقای سطح ایمنی ترددهای دریایی نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه بندر سجافی در سال ۱۳۸۲ با اسکله‌ای به طول ۱۱۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، افزود: تاکنون در حوزه ایجاد زیرساخت‌های این بندر از جمله برق، محوطه‌سازی و جاده اقدامات متعددی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به ترافیک بالای شناورهای ترددکننده در بندر تجاری سجافی، برای کاهش انتظار شناورها و کشتی‌های ورودی به این بندر لازم است تا محوطه و اسکله این بندر وسعت بیشتری پیدا کند.

آقائی اضافه کرد: الحاق ۹.۲ هکتار به اراضی بندر سجافی در آستانه صدور سند است و فرآیند تطویل ۱۰۵ متر اسکله دیگر در این بندر آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با تأکید بر ارائه مستمر خدمات زیربنایی در بندر تجاری سجافی تصریح کرد: یکی از خدمات کاربردی و ایمن در راستای تداوم فعالیت شناورها، تصویب ۲۶ هزار مترمکعب لایروبی در محدوده این بندر است که در تسهیل تردد شناورها نقش مؤثری خواهد داشت.

آقائی، تعداد شناورهای ورودی و خروجی در این بندر را در ۱۰ ماهه سال جاری با ۱۵ درصد رشد، ۵۷۶ فروند اعلام کرد و گفت: عملکرد تخلیه و بارگیری در این مدت با ۲۴ هزار ۸۱۷ تن، ۲۳ درصد رشد نسبت به دوره مشابه سال قبل داشته است.