امکان پذیرش کشتی‌های  پست پاناماکس پس از تعمیرات  اساسی  اسکله ۱۱ در مجتمع بندری امام
امکان پذیرش کشتی‌های  پست پاناماکس پس از تعمیرات  اساسی  اسکله ۱۱ در مجتمع بندری امام
معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: اسکله 11 مجتمع بندری امام به طول 332 و عرض 50 متر پس از تعمیرات اساسی آماده پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس شد.

به گزارش تارنمای جنوب، صدراله بهرامی با اشاره به اتمام عملیات تعمیرات اساسی و تحویل موقت این اسکله با اعتباری بالغ بر  ۷۸۵ میلیارد ریال بیان داشت: در جریان تعمیرات اساسی این اسکله که به لحاظ طول۵٫۱ برابر  اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه‌ی اسکله و  افزوده شدن خط ریل جرثقیل سوپر پست پاناماکس آماده پذیرش و پهلودهی کشتی‌هایی از  این نوع شد.

وی از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و اظهار کرد: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درزهای انبساط بر روی عرشه و نصب فندرهای دوبل از نوع  suc 1150 از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه بود که زمینه را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت ۸۰ هزار تنی آن فراهم کرده است.

به گزارش تارنمای جنوب، در ادامه عملیات تعمیرات اساسی اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)، عملیات اجرایی تعمیرات اساسی اسکله ۱۲ با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.