بهره مندی  بیش از ۱۴ هزارمددجوی کمیته امداد خوزستان از آموزش‌های اشتغال
بهره مندی  بیش از ۱۴ هزارمددجوی کمیته امداد خوزستان از آموزش‌های اشتغال
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 14 هزارمددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان از آموزش‌های اشتغال بهره مند شدند.

به گزارش تارنمای جنوب، حسین وطن پرست با اعلام این خبر اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری در زمینه ایجاد اشتغال، کاریابی، آموزش مهارت های شغلی و پایدارسازی اشتغال بیش از ۱۴ هزار نفر خدمات دریافت کردند.

وی افزود: پس از مهارت آموزی، افراد آموزش دیده می توانند با راهبران شغلی مرتبط شوند و با بهره مندی از تسهیلات زمینه اشتغال زایی و درآمدزایی برای آنها فراهم شود.

وطن پرست ادامه داد: کمیته امداد در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال‌یابی و مهارت‌های شغلی مددجویان به ‌آموزش در سه بخش آموزش‌های مقدماتی کسب و کار، آموزش‌های مهارتی کسب و کار و آموزش‌های پایدارسازی کسب و کار برای جامعه هدف اقدام کرده است.

وی افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از آموزش مهارت آموزی، چهارهزار و ۵۰۰ نفر از آموزش  مقدماتی و ۴ هزار نفر از آموزش پایدار سازی و توسعه سازی اشتغال بهره مند شدند.

وطن پرست بیان کرد: این آموزش‌ها متناسب با گروه‌های مختلف جامعه مددجویی تدوین و موجب توسعه فرهنگ کارآفرینی، ایجاد نگرش کارآفرینانه و ارتقای مهارت‌های عمومی مددجویان در حوزه کسب و کار می‌شود.

وی با تبیین آموزش‌های مهارتی کسب و کار مددجویان، گفت: این آموزش‌ها به منظور ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت اولیه ارائه می‌شود؛ آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی آنها در حرفه‌های گوناگون، دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی شده است.

وطن پرست اضافه کرد: مددجویان پس از گذراندن دوره های آموزشی می توانند از تسهیلات اشتغال کمیته امداد برای ایجاد کسب و کار مناسب و رسیدن به استقلال مالی استفاده کنند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه کمیته امداد با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از بزرگترین سازمان‌های متولی آموزش، همواره همکاری در راستای مهارت‌آموزی و توانمند کردن مددجویان در این نهاد داشته است.