طرح “کانون مدرسه” در خوزستان کلید خورد
طرح “کانون مدرسه” در خوزستان کلید خورد
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست هماهنگی با حضور نمایندگان آموزش و پرورش استان اجرای طرح کانون مدرسه را در خوزستان کلید زد.

به گزارش تارنمای جنوب، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح “کانون مدرسه” بعد از ظهر دوشنبه ۱۲ دیماه ۱۴۰۱ با حضور «وحید کیانی» مدیر کل، معاونان، کارشناسان ستادی و کارشناسان آموزش‌وپرورش استان در اداره کل کانون خوزستان برگزار شد.

کیانی در این نشست با تأکید بر تسریع در اجرای این طرح افزود: ۳۶ مرکز فرهنگی هنری کانون در ۲۰ شهرستان استان آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی به دانش آموزان مدارس دولتی دارد و دانش آموزان دختر و پسر مقاطع دوم تا ششم ابتدایی شهرهای حائزشرایط طرح “کانون مدرسه” می‌توانند از نیمه دوم دیماه سال جاری از فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی این مراکز بهره‌مند شوند.

وی گفت: هدف اصلی اجرای این طرح بهره‌مندی دانش آموزان از امکانات و ظرفیت‌های موجود در کانون است تا در کنار نیروی‌های باتجربه و توانمند بستری مناسب در راستای شکوفایی خلاقیت و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان فراهم شود.

مدیر کل کانون خوزستان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی شده تا پایان اجرای این طرح، مراکز فرهنگی هنری میزبان بیش از ۴۵ هزار نفر دانش‌آموز دختر و پسر در سراسر استان خواهد بود.

“کانون مدرسه”عنوان طرح مشارکتی است که ذیل تفاهم‌نامه‌ی وزارت آموزش‌وپرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه‌ساله اجرا خواهد شد.

در گام نخست، این طرح با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت‌ها و اهداف آن اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک‌روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز را در فضای کانون سپری خواهند کرد.