آغاز آبرسانی به ۳۴ روستای ایذه
آغاز آبرسانی به ۳۴ روستای ایذه
مدیرعامل آبفای خوزستان گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴ روستای دهستان سوسن شرقی، پیان و هلایجان شهرستان ایذه از امروز آغاز شد.

به گزارش تارنمای جنوب، محمدرضا کرمی‌نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۴ روستای دهستان سوسن شرقی، پیان و هلایجان شهرستان ایذه آغاز شد؛ این پروژه از اولویت‌های مهم آبفای خوزستان در اجرای پروژه‌های آبرسانی به مناطق محروم است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه نیز توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) اجرایی می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر پروژه‌های محرومیت‌زدایی توسط سپاه پاسداران و قرارگاه کربلا در حال اجرا است و پیمانکاران زیادی در تک تک شهرهای هدف با نظارت سپاه و مجموعه آب و فاضلاب خوزستان در حال کار هستند.

مدیرعامل آبفای خوزستان خبر داد: پروژه‌های آبرسانی در حال حاضر در شهرستان‌های ایذه، باغملک و دزپارت با اعتبار بیش از ۸۳۲ میلیارد تومان در مرحله اجرا، تکمیل و یا در مرحله مناقصه هستند.

کرمی‌نژاد به حل مشکلات آب روستاهای شهرستان ایذه اشاره کرد و گفت: برای آبرسانی به ۳۴ روستای ایذه ۶۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع با اقطار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیمتر اجرایی می‌شود و جمعیت تحت پوشش این طرح ۹ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: برای پایداری آب شرب روستاهای هدف ۱۰ باب مخزن ذخیره آب با احجام ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتر احداث می‌شود و برنامه ساخت ۵ باب ایستگاه پمپاژ و بهسازی دو ایستگاه پمپاژ در دستور کار اجرایی این پروژه است.

وی با اشاره به پروژه‌های فعال آبرسانی در شهرستان ایذه افزود: در حال حاضر ۱۹ پروژه آبرسانی که شامل خط انتقال، حفر چاه و اصلاح شبکه است با اعتبار ۲۶۷ میلیارد تومان در حال اجرا و یا تکمیل شده و دیگر پروژه‌ها در مرحله مناقصه هستند.

کرمی‌نژاد به پروژه بزرگ و مهم خط انتقال آبرسانی به دهدز اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرعت در حال اجرا است و در حال حاضر ۷۰ درصد بخش خرید لوله تأمین شده و این پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت دارد و موانعی که در اجرای این پروژه بود برطرف شد. همچنین ۹ پروژه آبرسانی در شهر دزپارت با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی در خصوص پروژه‌های شهرستان باغملک تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان باغملک ۳۷ پروژه آبرسانی، حفر چاه، اصلاح شبکه و خط انتقال با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان در حال اجرا و یا تکمیل شده و دیگر پروژه‌ها در مرحله مناقصه هستند.

مدیرعامل آبفای خوزستان بیان کرد: تاکنون ۵۳۵ کیلومتر خط انتقال آب در روستاهای خوزستان اجرا و یک هزار و ۷۰۰ روستای خوزستان از آغاز دولت سیزدهم آبدار شده است.