شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است/ با تشکیل اتاق های رصد علم در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم
شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است/ با تشکیل اتاق های رصد علم در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است و باید پژوهش در خدمت افزایش رفاه زندگی مردم و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باشد که این موضوع با تلاش مضاعف مدیران و با تغییر نگاه و تعریف ما از پژوهش و فناوری میسر می‌شود.

به گزارش تارنمای جنوب، علیرضا دانشی در همایش گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب که با حضور رییس پارک علم و فناوری خوزستان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون، رئیس پژوهش و فناوری و مدیران عالی و کارکنان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد، حضور در جمع پژوهشگران و نخبگان علمی صنعت نفت را افتخار آفرین دانست و اظهار کرد: در کتب اسلامی و دینی توجه ویژه و گسترده‌ای به مباحث علمی و بزرگداشت دانش تاکید شده که این مسئله، جایگاه علم و پژوهشگری، در دین مبین اسلام را بسیار عالی کرده است.

وی افزود: شکست تحریم‌ها از معبر پژوهش میسر است و باید پژوهش در خدمت افزایش رفاه زندگی مردم و حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باشد که این موضوع با تلاش مضاعف مدیران و با تغییر نگاه و تعریف ما از پژوهش و فناوری میسر می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به پیشرفت‌های پژوهشی بعد از انقلاب افزود: این پیشرفت‌ها در ۴۲ سال گذشته، با اهمیت و ارزش‌مند هستند اما رضایت بخش نیست و باید با تشکیل اتاق های رصد علم و پیشرفت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی و علمی گام برداریم و هیچگاه مرز مشخصی برای علم متصور نباشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان در این همایش ضمن انتقاد از کم کاری برخی مدیران صنایع بزرگ در ورود به عرصه دانش بنیان اظهار کرد: برخی صنایع ما دانش بنیان نیستند و توسعه آن‌ها همراه با توسعه علمی نیست که این موضوع بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

محمد راضی جلالی ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب در عرصه پژوهش و فناوری افزود: کشور ما مورد هجوم انبوه تحریم‌های اقتصادی و سیاسی قرار گرفته که راهکار مقابله با تحریم‌ها فناوری است و ما باید در راستای توسعه کشور، شجاعانه و بدون ترس از خطرها در میسر فناوری حرکت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان با بیان اینکه مدیران باید در مسیر فناوری شجاعت داشته باشند، گفت: هر حرکت نو و جدیدی با میزانی از خطرپذیری همراه است که هرچه این حرکت بزرگ و مهم باشد به طبع میزان خطرپذیری آن نیز بیشتر است که باید بدور از ترس خطر آن را بپذیریم تا شاهد فناوری و توسعه علمی کشور باشیم و جز این راهی برای حل چالش‌های صنعت و مقابله با تحریم‌های دشمن نیست.

وی با اشاره به رتبه دوم خوزستان در آمار بیکاری کشور گفت: علاوه بر رتبه بد استان در آمار بیکاری، از این تعداد ۴۳ درصد تحصیل کرده هستند که باید صنایع استان برای رفع این مشکل بزرگ استان و برای تولید و اشتغال آفرینی باتوجه به نیازهای فناورانه خود قدم بردارند.