احداث کارخانه های رب گوجه فرنگی در خوزستان
احداث کارخانه های رب گوجه فرنگی در خوزستان
معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری اقتصادی بین استان میسان عراق و خوزستان گفت: احداث کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در شهرستان های حمیدیه و دشت آزادگان با همکاری و سرمایه گذاری کشور عراق از جمله موارد ذکر شده در این تفاهمنامه است.

به گزارش تارنمای جنوب، رضا فتوحی در نشست انعقاد تفاهمنامه همکاری اقتصادی بین استان میسان عراق و خوزستان بیان کرد: این تفاهمنامه ۳۱ بندی در راستای همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای تولیدی در بخش های مختلف بین استان میسان عراق و خوزستان منعقد شده است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان تاکید کرد: به دنبال هم افزایی ارتباطی بین خوزستان و کشور عراق هستیم تا فعالیت های تجاری و اقتصادی بین این ۲ منطقه بیشتر شود.

وی افزود: این تفاهنامه با هدف همکاری ۲ طرف در بخش های مختلف صادرات محصولات کشاورزی، نفت و پتروشیمی که درآمد زایی و اشتغال ایجاد می کنند، به امضا رسیده است.

فتوحی گفت: طرح احداث کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در شهرستان های حمیدیه و دشت آزادگان، و ساخت شرکت تولید ورق های گالوانیزه در خوزستان با همکاری و سرمایه گذاری کشور عراق از جمله موارد ذکر شده در این تفاهمنامه است.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم که تقویم های نمایشگاهی در خوزستان و میسان برای معرفی ظرفیت های واحدهای تولیدی و صنعتی هر ۲ منطقه برگزار کنیم و با کمک تجربیات ۲ طرف و با برگزاری دوره های آموزشی سرمایه گذاری در ۲ منطقه را افزایش دهیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان  گفت: سرمایه گذاری ها باید ۲ طرفه باشد و سرمایه گذاران هر ۲ کشور باید بتوانند در هر ۲ منطقه سرمایه گذاری کنند.

به گزارش تارنمای جنوب، استان‌ میسان به مرکزیت شهرستان العماره در جنوب عراق حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ظرفیت های بالایی در بخش کشاورزی، صنایع و مهندسی فنی است.