سامانه بارشی تا روز جمعه در خوزستان فعال است/ بارش ۳۶.۶ میلی متری باران در ماهشهر
سامانه بارشی تا روز جمعه در خوزستان فعال است/ بارش ۳۶.۶ میلی متری باران در ماهشهر
مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی تا اواسط وقت جمعه در سطح استان فعال است.

به گزارش تارنمای جنوب، محمد سبزه زاری بیان کرد: با بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و با تأثیر سامانه بارشی شاهد رگبار باران در اکثر نقاط استان خوزستان هستیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: این سامانه تا اواسط وقت جمعه در سطح استان فعال است و در این مدت سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد ریزش تگرگ خواهد شد.

وی افزود: بیشترین حجم بارش‌ها در مناطق شمال، شمال شرق و شرق خوزستان بوده و احتمال طغیانی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: با توجه به ضرایب بالای ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص میزان بارندگی ۲۴ ساعته گذشته بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش هواشناسی در نیم ساعت گذشته ماهشهر شاهد بارش شدید باران به مقدار ۳۴.۶ میلی متر بود و بیشترین میزان بارندگی را ثبت کرده است.

وی افزود: همچنین میزان بارش باران در شیوند و قلعه تل ۲۰ میلی متر، در دهدز ۱۷.۶ میلی متر، در مال آقا ۱۷ میلی متر، در ایذه ۱۴.۹ میلی متر، در حسینیه ۱۳.۲ میلی متر، آبادان ۱۳.۱ میلی متر و پیرموسی ۱۳ میلی متر گزارش شده است.

سبزه زاری ادامه داد: میزان بارندگی شبانه روز گذشته در شادگان به ۱۱.۲ میلی متر، در سوسن به ۱۰ میلی متر، در لالی به ۶.۲ میلی متر، در رامهرمز به ۵.۸ میلی متر و در اهواز به ۴.۳ میلی متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در همین مدت نیز میزان بارش باران در کشاورزی اهواز ۳.۶ میلی متر، در گتوند ۳.۳ میلی متر، در امیدیه ۳.۱ میلی متر، در مسجدسلیمان ۲.۹ میلی متر، در صفی آباد دزفول ۲.۹ میلی متر، در آغاجاری ۲.۴ میلی متر، در بهبهان ۲.۳ میلی متر و در بستان و هندیجان ۰.۷ میلی متر گزارش شده است.