بیش از ۵٫۵ هزار فراگیر از آموزش‌های امدادی هلال احمر در خوزستان بهره‌مند شدند
بیش از ۵٫۵ هزار فراگیر از آموزش‌های امدادی هلال احمر در خوزستان بهره‌مند شدند
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در ماه گذشته بیش از 5 هزار و 500 فراگیر با مهارت‌های خودامدادی و دگر امدادی آشنا شده‌اند.

به گزارش تارنمای جنوب، مجتبی طحان با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر طبق مصوبه مجلس متولی آموزش های همگانی امداد و نجات، در کشور است، بیان کرد: از ابتدای مهرماه تاکنون بیش از ۴۰ مربی این جمعیت با حضور در خانه‌های هلال سطح خوزستان، یک هزار و ۹۵۰ نفر را با آموزش‌های احیای قلبی و ریوی آشنا کرده‌اند.

او با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای کودکان برای ورود به عرصه آمادگی در مواجهه با بلایا افزود: ضمن بررسی مخاطرات شایع در هر شهرستان و همچنین با هدف افزایش آگاهی کودکان درباره شرایط خطرپذیری ، مربیان هلال احمر استان با حضور در ۱۰۲ مدرسه به ۳ هزار و ۵۵۰ دانش آموز دختر و پسر مفاهیم آمادگی در برابر مخاطرات را آموزش داده اند.

طحان با اشاره به شناسایی مناطق پر مخاطره و کمتر برخوردار خوزستان توسط شعب این جمعیت و مشارکت بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در اجرای مانور های امدادی ۴۲ خانه هلال ، بر لزوم تلاش برای افزایش سطح تاب آوری اجتماعی تاکید کرد و گفت: با همکاری ۵۲ مربی در سطح استان، فراگیران دوره های آموزشی با آموخته های امدادی آشنا شده اند.