جشنواره زکات در خوزستان برگزار می‌شود
جشنواره زکات در خوزستان برگزار می‌شود
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات خوزستان به همت دبیرخانه شورای زکات، آذرماه سال‌جاری در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حافظ منصوری با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان خوزستان بیان کرد: این جشنواره با شاخصه‌های علمی، تبلیغی، ترویجی و تکریمی به همت دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد استان برگزار می‌شود.

وی افزود: نقش زکات در کاهش فقر، نقش زکات در محرومیت‌زدایی استان خوزستان، نقش زکات در توزیع ثروت در جامعه‌ی اسلامی، مقایسه‌ی آثار پرداخت زکات با پرداخت مالیات، اولویت‌های فقهی در مصرف زکات، بررسی ادله‌ی زکات مستحبی از منظر شیعه اثنی‌عشری، آثار تربیتی زکات در سبک زندگی فردی و اجتماعی، راهکارهای تربیت و تشویق افراد به پرداخت زکات و مزایا و معایب قرار دادن زکات در بروکراسی اداری از موضوع‌های این همایش است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان گفت: هدف از برگزاری جشنواره زکات آگاه‌سازی، جریان‌سازی، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه اقدامات انجام شده در سطح استان است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم در ترویج و فرهنگ سازی فریضه واجب الهی زکات نقش ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: در این میان نقش مهم اصحاب قلم، رسانه‌های خبری، مطبوعات و همچنین صدا و سیما قطعاً به طور ویژه است.

منصوری در ادامه مودیان و مبلغان زکات را در ترویج واجب الهی زکات مؤثر دانست و گفت: در جشنواره علمی، تبلیغی، ترویجی و تکریمی زکات از مروجان، مبلغان و مودیان برتر زکات به همراه برگزیدگان مقاله نویسی در این بخش تجلیل می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: آخرین‌مهلت ارسال آثار ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ است.

وی گفت: علاقه مندان می‌توانند از طریق وب‌گاه www.emdad.ir و یا شماره ۳۳۳۶۰۵۵۰ یا ۰۹۱۶۶۰۱۶۱۸۵-۰۹۱۶۶۰۲۶۰۹۷و یا khz_sit@emdad.ir یا به نشانی اهواز، امانیه، خیابان فلسطین، روبه‌روی سازمان اهدای خون، اداره کل کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان آثار خود را ارسال و در این جشنواره شرکت کنند.