پیگیری برای ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی در صنعت نفت جنوب/ کلینیک های تخصصی و بخش های اورژانس و ICU بیمارستان بزرگ نفت اهواز بازسازی می شود
پیگیری برای ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی در صنعت نفت جنوب/ کلینیک های تخصصی و بخش های اورژانس و ICU بیمارستان بزرگ نفت اهواز بازسازی می شود
پیگیری برای ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی در صنعت نفت جنوب و بازسازی کلینیک های تخصصی و بخش های اورژانس و ICU بیمارستان بزرگ نفت اهواز از جمله موارد مطرح شده در نشست مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بود.

به گزارش پایگاه خبری تارنمای جنوب، علیرضا دانشی در نشست با مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز که با حضور «بهرام دهقان» رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و جمعی از معاونانش برگزار شد، از کادر درمان و پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز قدردانی کرد و افزود: حقیقتا مجموعه بهداشت و درمان نفت در دو سال اخیر در برابر با کرونا خوش درخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه فرصت طلایی خدمت به مردم را باید مغتنم بشماریم، گفت: ما معتقدیم جایگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز باید جایگاه متعالی و در شأن پرسنل صنعت نفت باشد تا دغدغه کارکنان صرفا کار ، تولید و اقتصاد کشور باشد و دغدغه ای در امور رفاهی و درمانی خود نداشته باشند.

وی با تاکید بر توجه به سلامت روان کارکنان خواستار تقویت مراکز مشاوره و سلامت روان در صنعت نفت جنوب شد و از پیگیری برای ایجاد بیمارستان سوانح سوختگی در صنعت نفت جنوب خبر داد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در این نشست به تحولات کیفی عمده صورت گرفته در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و پیک‌های متعدد آن، توسعه زیرساخت‌ها ، تامین تجهیزات به‌روز و اصلاح فرآیندهای کاری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تعمیرات بخش جراحی زنان و اورژانس حاد در پیک کرونا و تعمیرات طبقه همکف، بازسازی بخش زنان و زایمان و زایشگاه تنها بخشی از اقدامات این مجموعه در راستای بهبود زیر ساخت‌های درمانی بوده است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از آغاز  بازسازی کلینیک های تخصصی و بخش های اورژانس و ICU بیمارستان بزرگ نفت اهواز در چند ماه آینده خبر داد.

دهقان با اشاره به حضور متخصصین مقیم در بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت : در چندین رشته تخصصی از جمله طب اورژانس ، زنان و زایمان ، بیهوشی، رادیولوژی و سونوگرافی ، قلب و جراحی پزشکان مقیم به صورت ۲۴ ساعته در بیمارستان حضور دارند. به علاوه در حال حاضر  ۳ نفر پزشک فوق تخصص آنکولوژی و ۴ نفر فوق تخصص  قلب و عروق در بیمارستان مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به انجام عمل پرایمری PCI در کمتر از یک ساعت از مراجعه بیمار به بیمارستان نفت در بخش آنژیوگرافی گفت: با انجام عمل آنژیوگرافی اولیه از بسیاری از مشکلات و  نارسایی‌های قلبی پس از سکته قلبی پیشگیری می شود.

وی افزود: پیگیر ایجاد بخش سکته مغزی در بیمارستان نفت اهواز هستیم، سالیانه ۷۰ مورد بیمار با علائم سکته مغزی به بیمارستان بزرگ نفت اهواز مراجعه می‌کنند و  در صورت انجام اقدامات درمانی در زمان طلایی یک ساعت اول از شروع علائم و حداکثر تا پنج ساعت اول ، عوارض این بیماری بسیار کاهش خواهد یافت.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ادامه داد: مهمترین عامل در انجام این فرآیند درمانی ویژه کاهش زمان انتقال بیمار از زمان شروع علائم تا زمان تزریق داروی ترومبولیتیک در بیمارستان است.

دهقان با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی و مشترک بهداشت و درمان صنعت نفت و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب باید استقرار سامانه اورژانس پیش بیمارستانی باشد، گفت: بحران و اتفاقات در صنعت اجتناب ناپذیر است و حضور به موقع کادر درمان در حوادث صنعتی و اتفاقات مناطق عملیاتی باید از طریق ایجاد ساختار اورژانس پیش بیمارستانی، تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب و آمبولانس‌های پیشرفته و امکانات به‌روز فراهم شود.

«سید محمدرضا موالی‌زاده» مشاور مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان در امور فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی در این نشست بر تقویت سرمایه اجتماعی و معنوی برای ارتقای شرایط فرهنگی در مناطق سازمان تاکید کرد.

وی یادآور شد: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت موجب کاهش میزان آسیب های اجتماعی در مناطق پیرامونی خواهد شد و باید پیوست فرهنگی در همه‌ی پروژه های صنعتی اجرایی بشود.