بیش از ۸۰۰ عملیات امداد و نجات در خوزستان انجام شد
بیش از ۸۰۰ عملیات امداد و نجات در خوزستان انجام شد
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ عملیات امدادی توسط هلال احمر استان انجام شده است.

به گزارش تارنمای جنوب، امیرعباس نجفی در جمع خبرنگاران از انجام بیش از ۸۰۰ عملیات امداد و نجات از ابتدای سال تاکنون در خوزستان خبر داد و اظهار کرد: به همت نجاتگران این جمعیت ۸۲۸ عملیات امدادی انجام شده که در مجموع ۴ هزار ۳۰۷ امدادگر و نجاتگر در آن مشارکت داشته‌اند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تعداد قابل توجه نجات یافتگان در ۵۴ عملیات رها سازی، افزود: ۶۴۵ مصدوم در حوادث جاده‌ای، حضوری، مناسبتی و دریایی نجات یافته‌اند.

وی ضمن تقدیر از زحمات شبانه روزی امدادگران بیان کرد: بالاترین سهم حادثه دیدگان را خدمات مناسبتی با ۳۶ هزار و ۷۰۴ به خود اختصاص داده است؛ همچنین در حوادث جاده‌ای ۶۶۲ نفر، خدمات حضوری ۷ هزار و ۶۵۳ نفر، دریایی ۱۱۷ نفر، ریزش آوار ۳۸ نفر، سیل و آب‌گرفتگی ۴ هزار و ۱۵ نفر، زلزله یک نفر، شهری ۱۵۷ نفر، صنعتی ۳ نفر و کوهستان ۹۲ نفر حادثه دیده‌اند.

نجفی با اشاره به امدادرسانی‌های هوایی و انجام ۹ سورتی پرواز تصریح کرد: ۵۰ بسته غذایی در این عملیات در اختیار متأثران از حوادث طبیعی قرار گرفت.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با آغاز فصل زمستان و احتمال بروز حوادث ناشی از برودت هوا امدادگران جمعیت هلال احمر استان آماده هستند تا هنگام بروز حادثه در کوتاه‌ترین زمان به ارائه خدمت بپردازند.